۱۳۹۲/۱۱/۱۱

نگاهی به مصاحبه شاهزاده رضا پهلوی با کانال یک



جناب رضا پهلوی روز گذشته مصاحبه ای در تلویزیون کانال یک با جناب شهرام همایون انجام داد.

بطور کلی فضای مصاحبه با کمک اجرای جالب ، جذاب و دیدنی آقای همایون  باعث زنده شدن روحیه هواداران ایشان شد.

هرچند تغییر سبک مصاحبه کمی از حرارت آن کاسته بود که بینندگان یا کارشناسان بطور مستقیم با ایشان صحبت نمی کردند بلکه سوالات را شخص آقای همایون می خواند و ایشان جواب می داد.

اما آنچه بیشتر مورد توجه بنده است و فکر کنم اوج زیبایی و اقتدار این گفتگو سوالی بود که در پایان مصاحبه بیان شد. 

معلمی 76 ساله از شاهزاده سوال کرده و خواسته که یک کلمه پاسخ گوید : 

پسرم آیا من شما را در ایران خواهم دید یا نه ؟ 

و ایشان پاسخ گفت: بله 

 

این کلمه یعنی دمیدن روحی تازه به بدن فعالان سیاسی هوادار شاهزاده و طرفداران نظام پادشاهی . 

یعنی که ما هستیم و ما به ایران برمی گردیم. 

یعنی ما از پا ننشسته ایم و نخواهیم نشست. 

یعنی اگر به برگشتن فکر نکنم نیستم. 

اما این گفتگو با سوالی پایان یافت که باز دل هواداران ایشان را کمی لرزاند. 

شخصی پرسید  "آیاشما مسئولیت فردای خود را آنگونه که تاریخ انتظار دارد به عهده خواهید داشت. " 

که ایشان مثل همیشه آنرا معلق به رای مردم در فردای ایران آزاد دانستند. 

ایشان بحث پادشاهی را در زمان فعلی و بدون آزادی ایران بهوده برشمردند. 

شهرام همایون که می خواست این دو را جمع کند و شهروند ی آزادی خواه در امروز نافی مسئولیت آینده نیست. 

ولی ایشان باز بر حرف خود تاکید کرد که صحبت کردن دراینباره مثل حرف زدن در باره مبلمان خانه ای است که هنوز خانه ای وجود ندارد. 

 

بعد از این خانم شهین تماس گرفت و گفت: در انگلیس که مدتی دموکرات ها روی کار آمدند و سپس نظام پادشاهی برگشت رفراندوم نگذاشتند. پس ما هم نیاز به رای گیری نداریم چون فرهنگ و تمدن 2500 ساله ما بر مبنای نظام پادشاهی است. 

آقای همایون پاسخ گفت که اگر ایشان الان این را اعلام کند که شاه ایران است بلافاصله در معامله های رژیم با کشور های غربی به حکومت ایران مسترد می شود. 

 

اما دوباره شخصی تماس گرفت و گفت چرا ایشان خود را شهروند می دانند و شاه نمی دانند؟

شهرام همایون پاسخ داد چون جمعیت ایران الان 75 میلیون شده باید اکثریت آنها نظام شاهنشاهی و شاهزاده را بخواهند پس برای اینکه مثل پدرش به دیکتاتوری متهم نکنیدش باید رای گیری شود سپس اعلام شاهنشاهی کنیم. 

 

خلاصه بیانات ضد و نقیضی که در این موضوع مطرح شد و شرایط و اقتضائات رسانه تلویزیونی که رعایت هایی را بر بیانات تحمیل کرده بود باعث شد این مسئله مثل همیشه در پرده ابهام بماند تکلیف هواداران ایشان نامشخص باشد. 

آیا ما برای نظام شاهنشاهی و سلطنت ایشان فعالیت کنیم یا برای سرنوشت نامعلوم آینده ؟

آیا باز بنشینیم تا چپ ها یا سبز الهی ها و توده ایها انقلاب را از ما بدزند؟

آیا سخن از نظام پادشاهی در حال حاضر اولویت دارد یا صرف آزادی ایران؟ 

این مشکلی است که باید برای یک بار و برای همیشه آنرا حل کنیم. 

مرگ یکبار شیون هم یک بار .

جن گیری ترسناک از دختر آذری + فیلم و عکس +18

در مدت دو هفته گذشته، آذری ها تحت تأثیر داستان زن جوانی به نام لامیا علییوا قرار گرفته اند که خانواده او ادعا می کنند او جن زده شده است. لامیای 24 ساله اوایل ماه ژانویه امسال در یک برنامه تاک شوی تلویزیون آذربایجان حضور یافت و خیلی زود ویدئویی از او در اینترنت پخش شد که نشان می داد جنگیری به نام ووسال مردینلی او را درمان می کرد.

در این ویدئو این جنگیر برای لامیا قرآن می خواند، در حالیکه لامیا با چشمان گشاد شده به او خیره شده و گاهی به خود می پیچد و صداهای غرش مانند از خودش درمی آورد. چیزی که موجب تعجب و شوک شدن خیلی از بینندگان شد این بود که این جنگیر گاهی با چوب کبریت پوست لامیا را می سوزاند.

http://host17.aparat.com//public/user_data/flv_video_new/321/8a1bc4144cdfa967d484b92f7357f499960321.apt?start=0

 

این ویدئو 180 هزار بار دیده شد و در آذربایجان در توئیتر و فیسبوک موضوع بحث های زیادی قرار گرفت. خیلی ها می گویند لامیا زن آسیب پذیری است که از لحاظ روانی مشکل دارد و از او سوء استفاده شده است. یکی از کاربران فیسبوک می گوید: «مشخص است که اعصاب او بهم ریخته و از لحاظ روانی بیمار است.»

حتی یک وکیل این مورد را "عمل شکنجه علنی و مستقیم" خوانده بود. لامیا در مصاحبه با بی بی سی آذری تصریح کرده بود که حقوق او نقض نشده و او با تمایل خودش تحت درمان مردینلی قرار گرفته و قرار است برای ادامه درمان دوباره نزد او برود.

با آنکه بسیاری از مردم آذربایجان لامیا را به انتقاد گرفته اند، ولی بسیاری از مردم نیز قضیه "جنگیری" را جدی گرفته اند و باور دارند که لامیا جن زده شده و باید درمان شود. قبلاً هم در یوتیوب ویدئوهایی مشابه این منتشر شده بود و تلویزیون آذربایجان افرادی که در این ویدئوها نشان داده می شود را روانی یا جادوگر دانسته بود. یکی از کاربران می گوید: «این فقط تبلیغی برای پول درآوردن پزشکانی است که از خرافه پرستی مردم سوءاستفاده می کنند.»

وبسایت خبری Azvision آذربایجان ویدئوی طنزی در مورد "جنگیری" منتشر کرد و این عمل را به تمسخر گرفت. این ویدئو در اینترنت به سرعت پخش شد.

 

۱۳۹۲/۱۱/۱۰

تلویزون رها موضوع هنری و مصاحبه با دو تجزیه طلب

سخن از فرهنگ و ادب و نمایش و تئاتر و این جور حرف های فرهنگی هنری است . حسن فریدن (روحانی) با هنرمندان دیدار داشته و چند تا شعار داده و برخی هنر مند نما ها برای دریافت مبلغی کف و دستی برایش جنباده اند.
حالا فردی در این طرف دنیا می خواهد سخنان  او را نقد کند و با چند فعال سیاسی یا هنر مند به گفتگو بپردازد.
در فضایی کاملا آزاد.
به نظر شما چه کسانی برای صحبت کردن درباره حقوق هنرمندان می تواند صحبت کند.
جناب احمد رافت به سراغ 3 هنر مند می رود که یکی از آنها از تجزیه طلبان خوزستانی است و  با لباس عربی و بیگانه با هنر مندان ایرانی به صحنه می آید و دیگری هم ملکوتی که سالها در یک تلویزیون تجزیه طلب بوده و هیچ وقت هم از تجزیه طلبان کرد جدا نشده است.

آقای یوسف عزیزی بنی طرف که تجزیه طلبان خوزسانی است که پای ثابت برنامه های آقای رافت است. 

وی در اینجا سخنش را با این جمله شروع کرده است : 

" ایران یک فرهنگ پلورال چند ملیتی دارد!" 

 

که در پاسخ به ایشان باید بگوییم ما همه یک ملیت داریم و ایرانی هستیم که قومیت برخی مختلف هستند و کرد و ترک و عرب و بلوچ بودن به معنی ملیتی غیر ایرانی داشتن نیست بلکه به معنای غیر فارس بودن است .
سوال اینجاست که آقای رافت  آیا هیچ هنرمند دیگری نبود که شما این افراد را به برناهم خود دعوت می کنی؟


 چرا در یک ساعت با دو نفر تجیه طلب و در موضوعی غیر مرتبط با این افراد سخن می گویی ؟
هدف اصلی و نهایی شما از این فعالیت ها چیست.
اینکه تلویزیون رها توسط اصلاح طلبان اداره می شد که شکی نیست.
اما چرا شما اصلاح طلبان به دنبال تجزیه ایران باشید؟

۱۳۹۲/۱۱/۳

" دیودونه امبالا امبالا " کیست؟ کونل (Quenelle)چیست؟

مطلبی  طی روزهای گذشته، در صدر اخبار رسانه های فرانسه قرار گرفت؛ ممنوعیت فعالیت دیودونه امبالا امبالا، هنرمند فرانسوی.

 

اتهامی که به او زده شده، "اظهارات نژاد پرستانه و یهودستیزانه" است. او تاکنون با هنرمندان یهودی نیز برنامه اجرا کرده است.


وکلای دیودونه چندی پیش از حق دیودونه دفاع کردند اما دولت اولاند و به خصوص "والس" وزیر کشور فرانسه که از مخالفان سرسخت دیودونه به شمار می روند، طی روزهای گذشته حملات شدیدی علیه او داشته اند.

تاثیر برنامه های این هنرمند فرانسوی تا انجا بوده که فرانسوا اولاند در صحبت های اخیر خود از نمایندگان دولت خواسته بود از برگزاری آنچه که او "تئاتر نژاد پرستانه و یهودستیزانه" خوانده، ممانعت کنند.

 

او همچنین در مصاحبه مطبوعاتی خود در پاسخ به یک خبرنگار تصریح کرد "آقای ام بالا ام بالا تلاش های آشکاری در خصوص یهودی ستیزی انجام داده است."

ماجرا از آنجا آغاز می شود که آقای دیودونه چند حرکت بر ضد صهیونیست ها اختراع کرده که یکی از آنها با عنوان کونل (Quenelle) به یک نماد فراگیر تبدیل شد. این نماد آنقدر برای صهیونیست ها گران تمام می شود که رسانه های اسرائیلی را مجبور به واکنش های تند بر علیه این افراد وحتی اروپا واداشت.

 

با این حال رسانه های فرانسه به صورت گسترده، دادگاه دیودونه را پوشش دادند. دادگاهی که با فشار دولت فرانسه طولانی شد. اما در مقابل اخبار مربوط به حضور حامیان دیودونه در محل نمایش او، سالن زنیت  Zenith در شهر نانت. به منظور سیاه نشان دادن دیودونه و حامیان اش جهت دهی و یا سانسور شد.

 

بی بی سی هم چندی پیش درباره این حرکت و این شخصیت مطلبی نوشته بود : 

Who, What, Why: What is the quenelle gesture

۱۳۹۲/۱۱/۲

یار سابق لاجوردی(ابراهیم نبوی) در راه بازگشت به ایران

 

سایت سیاسی خبری خاوران:

 ابراهیم نبوی  نماد تمام قد کسانی است که از داخل رژیم با هزار وابستگی به بند ناف جمهوری اسلامی و یک کارنامه سیاه چندین ساله به خارج آمدند .فعالیت این افراد قبل از آنکه متوجه رژیم باشد متمرکز شده بود روی ضربه زدن به آن دسته   از اپوزیسیون که خواهان سرنگونی رژیم و جایگزینی آن با یک رژیم مردمی و مترقی است . متلک های بی مزه و لوس این دلقک بی استعداد نه کسی را خنداند و نه موجب رنجش خاطری شد .عرضی نداشت که ببرد و  زحمتی هم روا نساخت . دلقک بی استعداد ما جز کوچک مکانی در روزآن لاین و جرس پیدا نکرد و افسرده و از اینجا مانده و از آنجا رانده شده چشم به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دوخت تا شاید با بالا آمدن باند رفسنجانی عنایتی کنند و یار همراه چندین ساله خود را دوباره همراه کنند .ابراهیم با رئیس جمهور شدن روحانی چمدانش را بست و به انتظار گوشه چشم رهبر شاه دزدان ایران یعنی رفسنجانی کنار ایوان تبعید نشست و شروع به هذیان گویی در فیس بوک کرد .افزایش تصاعدی موج اعدام که پس از روی کار آمدن روحانی شاهدش هستیم ، نه تنها دلقک بی استعداد ما را محزون نساخت ، بلکه به او انگیزه ای داد تا بیشتر دم جنباند و مراتب چاکر خانه زادی را تمام کمال به جا آورد . در رابطه با اعدام های وحشیانه رژیم در 26 اکتبر 2013 ، ملیجک بارگاه رفسنجانی به کسانی که اعدام حبیب الله گلپری یور را محکوم می کنند می پرد و وقیحانه چنین می گوید :

 

در دستگاه فکری این چاکر خانه زاد ، تظاهرات و موضع گیری علیه مجازات اعدام می شود حمایت از قاچاقچیان مواد مخدر .فعالین سیاسی ضد رژیم هم قاتل و نژاد پرست هستند .ابراهیم نبوی علیرغم بی استعدادی ذاتی اش می تواند با این جملاتی که بکار می برد ، لبخند تحسین آمیز  محسنی اژه ای و مصلحی و رادان و خامنه ای را متصور شود و چمدانش را راحت ببندد. به غیر از ابراهیم نبوی ، معصومه قمی (مسیح علی نژاد ) که خبرنگار طیف سبز مقیم خارج است در همین راستا ، هم بر حکم اعدام مهر تایید زد و هم  اعدام بخشی از کردها را صحیح دانست .معصومه در مقدمه  مصاحبه با پدر حبیب الله که در سایت خبری راه کارگر منتشر شد  چنین می گوید :

 نمی خواستم در سفر خبر بخوانم ولی شما فقط این مصاحبه را بخوانید، آدم دلش می گیرد که خیلی ها می دانند بسیاری از کردها اعدام حق شان نیست اما از ترس متهم شدن سکوت می کنند

مسیح علی نژاد هم از تبار ابراهیم نبوی است .طرفدار اعدام است .تفاوت او با نبوی در این است که نبوی همه کرد ها ی مبارز را نژاد پرست و قاچاقچی و راهزن و مستحق اعدام می داند و مسیح علی نژاد تنها بخشی از آنها را . انتشار مطالب مربوط به مسیح علی نژاد ، چهره معروف ضد کمونیست ، در برخی از سایت های چپ بسیار تعجب برانگیز بود .

گلچین نیوز: 

پیش از این صحبت های صریح این دلقک رژیم درباره فراموش کردن اعدام های 67 وبازگشت به زیر عبای شیخ فریدون را منتشر کرده بودیم که باز نشر می دهیم.:

ایران جزایر تنب بزرگ و کوچک را واگذار کرد!

به گزارش پایگاه Defensenews ، یک مقام بلند پایه ی امارات مدعی شد مقامات ایران و امارات عربی در ماههای گذشته با کمک دولت عمان به مذاکرات مخفیانه درباره ی جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس پرداخته اند.


بنابر این منبع ، در توافق حاصل شده در حال حاضر ایران با واگذاری کنترل جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک به امارات عربی موافقت کرده است و مذاکرات بر سر جزیره ابوموسی ادامه دارد.
این منبع همچنین ادامه داد حقوق ایران در کف دریای خلیج فارس حفظ شده در حالیکه امارات عربی حق حاکمیت خود بر زمین را دریافت کرده است ... دولت عمان نیز در این قرارداد کنترل کوهستان راس موساندوم که در منطقه ی استراتژیک مشرف به خلیج واقع شده است را در ازای نفت و گاز رایگان به ایران خواهد داد.
بنابر این خبر ، قرارداد میان ایران و امارات روز ۲۴ دسامبر گذشته منعقد شده است. این منبع اماراتی همچنین ادعا کرد نیروهای مسلح ایران در حال کاهش نیروهای خود در جزیره ابوموسی است که سال گذشته سپاه پاسداران یک پایگاه دریایی در آن مستقر کرده بود.
پیش از این نیز در ماه دسامبر یکی از مقامات آمریکایی ادعا کرده بود ایران جنگنده های سوخو-۲۵ خود را از جزیره ی ابوموسی فراخوانده است.

دشمنی بی بی سی با لس آنجلسی ها ادامه دارد

پس از آنکه صادق صبا مشکل اصلی بی بی سی ها را سلطنت طلبان (به گفته وی ) دانست و علیه تلویزیون های لس آنجلسی و هواداران نظام پادشاهی صریحا موضع گیری کرد. معلوم شد که وزن مخالفان بی بی سی منحصر در همین طیف است و بی بی سی هم نوک پیکان حملاتش را علیه این گروه گرفته است. 

 

گویا تجمع بزرگ هواداران رضا پهلوی در مقابل ساختمان بی بی سی بد جوری صادق صبا را در منگنه قرار داده است. 

و از این به  بعد باید منتظر حملات توهین ها و تخریب های عوامل و مزدوران بی بی سی باشیم. 

اخیرا هم پونه قدوسی مجری اخراجی بی بی سی که پس از اخراج پونه قدوسی هوای بازگشت به این بر نامه مهم بی بی سی را در سر دارد دست به خود شیرینی خاصی برای صادق صبا زده است. 

وی در حمایت از صادق صبا در فیس بوک خود علیه تلویزیون های لس آنجلسی  و بطور ویژه تلویزیون پارس و کانال یک موضع گرفته است. 

به این خانم وطن فروش باید گفت که ماه پشت ابر نمی ماند و بزودی اسناد و مدارک رابطه بی بی سی با رژیم بیرون خواهد آمد مخصوصا با روی کار آمدن حسن فریدون که همکاران شما و امثال شما فیلتان یاد هندوستان و برگشتن زیر عبای ایشان را دارد حتما شاهد خیانت بیشتر تان خواهیم بود. 

و آنجاست که معلوم می شود این تخریب ها و حملات شما بی هدف و بدون دستمزد از جانب رژیم نبوده و به ازای وطن فروشی اینطور شیرین زبانی کرده اید. 

امیدوارم مثل تمامی خائنین به میهن و وطن فروشان رژیم بعد از آنکه از شما استفاده خود را کرد مثل دستمال توالت به اوین بیاندازد تان.


۱۳۹۲/۱۱/۱

شگفتی های تخت جمشید قسمت اول تا پنجم


در سال 518 پیش از میلاد داریوش فرمان به ساخت کوشک شاهانه‌ایی در سرزمین فارس داد و سرانجام بناهای باشکوه و شگفت انگیز تخت جمشید بر صخره بزرگی در کوه مهر، در مرودشت ساخته شد.
ساخت تخت جمشید در دوران حکومت داریوش، پسرش خشیارشاه و پسرزاده‌اش اردشیر یکم ادامه داشت و هر یک از آنان بخش هایی را به مجموعه افزودند. اما در واقع ساخت وساز تخت جمشید تا 188 سال، یعنی پایان حکومت هخامنشیان در 330 پیش از میلاد ادامه داشت و هیچگاه به پایان نرسید. از آن دوران کاخ نیمه تمامی در تخت جمشید وجود دارد که مشخص است فرصت نکرده اند به پایان برسانند.
تخت جمشید مملو از شگفتی و فرهنگ درخشان مردمانی است که حتی خرابه و ویرانه های آن امروز پس از گذشت 2500 سال مورد تحسین هر بیننده ایرانی و غیر ایرانی قرار می گیرد. به راستی راز این جاودانگی در چیست؟


تا کنون بیش از 30 هزار گل نبشته از کاوش های تخت جمشید به دست آمده که از نظر ابعاد و متن کوچک و مختصر هستند اما به لحاظ محتوا از با ارزش ترین اسناد دوران هخامنشی به شمار می روند. بر اساس این گل نبشته ها که در حال حاضر اکثر آنها در آمریکا نگهداری می شوند، مشخص گردیده که در دوران فعالیت تخت جمشید، به کارگران دستمزد پرداخت می شده، زنان می توانستند کار کنند و یا کار نیمه وقت اختیار نمایند، مادران از حقوق زایمان و کودکان از حمایت های اجتماعی بهره مند می گشتند.این همه تامین اجتماعی که به قول خانم پروفسور کخ حتی امروزه در کشوری مانند آلمان هم بطور کامل انجام نمی شود، برای 500 سال پیش از میلاد به معجزه می ماند. بی شک گل نبشته های اداری، سندی قطعی و بی چون و چرا از نظام اداری و اجتماعی دوران هخامنشان هستند.
آپادانا یا تالار ستون دار، کاخی است که بیش از ده هزار متر مربع وسعت دارد و در زمان باستان دارای 72 ستون بوده است. این کاخ به دلیل ارتفاع حدود 20 متری ستون ها و فاصله غیر معمول آنها از یکدیگر، جزء شاهکارهای هنر معماری دوران باستان است و دیگر نظیرش ساخته نشد. وزن هریک از ستون ها 90 تن بوده و بر فراز آنها سر ستون های گاو دو سر و یا شیر دو سر که هر کدام بیش از 1,5 تن وزن داشت قرار می گرفت.
آپادانا دارای دو جفت پلکان دو طرفی در سمت شمال و شرق است که طول هر یک از دیواره های آن 81 متر است. بر روی این دیواره های سنگی، صفی از سربازان، بزرگان کشوری و 23 قوم هدیه آور از ایران بزرگ را حک کرده اند. در مرکز این پلکان ها نقشی از پادشاه قرار داشته که در یک دست عصایی به نشانه پادشاهی دارد و در دست دیگر گل نیلوفری را به نشانه صلح و دوستی تقدیم هدیه آوران می نماید.

در تخت جمشید بیش از 3000 نقش برجسته و تندیس وجود دارد که بی شک بسیاری از آنها الهام گرفته از هنر میان رودان و آشور است اما بر خلاف آنها حتی یک مورد یافت نمی شود که به صحنه جنگ، صف اسیران، از بین بردن دشمنان و یا قدرت نمایی پادشاه پرداخته شده باشد بلکه همواره به اتحاد و دوستی اقوام اشاره دارند.
یکی از شکفت انگیز ترین بخش های تخت جمشید که معمولآ هیچوقت دیده نمی شود، آبراهه های زیر زمینی آنست که بیش از 2 کیلومتر درازا دارند.هخامنشیان در برخی از قسمت ها صخره را تا 9 متر تراش داده و پائین رفته اند و در بخش هایی نیز با افزودن سنگ های غول پیکر توانسته اند به شیب مورد نظر دست یابند. آنان با روش های خاص و مهندسی خود تدابیری اندیشیده بودند که آب بدون گل و لای از کانال خارج گردد.
تمام تندیس ها و نقوش حجاری شده در تخت جمشید مزین به رنگ های ملون بوده و از زیبایی می درخشیده اند. برای نمونه می توان به نقش داریوش در کاخ تچر اشاره کرد. تاج وی از طلا، ریشش از سنگ لاجورد، دستبند و گوشواره ها از سنگ های قیمتی بودند ولی امروز فقط سوراخ های محل نصب، بر نقش باقی مانده اند اما هنوز در حاشیه لباس داریوش می توان آثار نقوش بسیار ریزی را یافت که با رنگ های زیبا برجسته می شده اند.
از دیگر شگفتی های بنای تخت جمشید می توان به معادن سنگ آن اشاره کرد. مهندسان و معدنکاران می توانستند با ابزارهای ساده خود سنگ هایی حتی به وزن 250 تن را از معدن استخراج و سالم به پائین کوه منتقل و پس از ایجاد طرح اولیه آنرا به تخت جمشید انتقال دهند.
به نظر می رسد بزرگی و یا کوچکی سنگ برای سنگ تراشان ماهر هخامنشی تفاوتی نداشته است. آنان عطردان و گلدان هایی تراشیده اند که قطر دهانه آنها بسیار کمتر از قطر داخلی بدنه است و این گویای آنست که می توانستند سنگ را به صورت دورانی به گردش درآورده و با ابزار های خاص داخل آنرا تراش دهند.
برای برهم نهادن پایه ستون، قلمه ستون، گل ستون، سر ستون و یا جرزهای درگاه ها هیچ نوع ملاتی بکار نمی بردند و تنها با روش خاصی دو سطح تحتانی و فوقانی سنگ را پاک تراش می کردند. این روش باعث می گردید تا ستون و درگاه ها در مقابل نیروی زلزله پایداری کنند.

بر اساس متون تاریخی و کتیبه های موجود، در پیرامون تخت جمشید شهری به نام پارسه وجود داشته که هزاران نفر در آن زندگی می کردند. امروز نشانه های کمی از شهر پارسه بر سطح دشت باقی مانده است ولی کاوش گران به دنبال آنند تا این شهر را از زیر خاک های کشاورزی بیرون آورند.
به نظر می رسد که انتخاب کوه مهر یا رحمت برای ساخت بنای تخت جمشید، به دلیل تقدس آن بوده است. از جمله نشانه های تقدس می توان به تدفین های بسیار متنوع از ادوار گوناگون در دامنه این کوه اشاره کرد که به شکل گورهای مخروطی لاشه سنگی، گورهای حفر شده در سنگ های مکعبی و یا حفره های محل نگهداری استخوان خود نمایی می کنند.
امروزه هیچ اثری از سقف چوبی کاخ های تخت جمشید بر جای نمانده است اما خوشبختانه باستان شناسان و پژوهشگران به درستی دریافتند که نقش حجاری شده بر سینه آرامگاه های پادشاهان هخامنشی، در واقع همان نقش کاخ داریوش است و بدین ترتیب موفق شدند بر اساس آن، سقف بخشی از کاخ ملکه را که امروز به موزه تخت جمشید تبدیل شده بازسازی نمایند.
بی‌شک از همان آغاز برپا کردن تخت جمشید، یکی از دغدغه های مهم معماران، حفاظت مجموعه در مقابل عوامل طبیعی و بویژه بارش باران بوده است. ناودان های آجری و قیر اندود، ناودان های تنبوشه ای، ناودان های پرشی، کانال های روباز و چاه سنگی از جمله تدابیری هستند که مجموعه را از گزند سیلاب ها محفوظ می کردند.
روش‌های مرمت و نگهداری از بناهای تخت جمشید در دوران باستان، به نوبه خود بسیار شگفت انگیز است. از آنجا که هیچگاه ساخت و ساز تخت جمشید به پایان نرسید می توان نتیجه گرفت که همواره بناها و نقوش آن می توانستند در اثر کوچک ترین ضربه ای دچار آسیب گردند ولی معماران با پیش بینی های بسیار ماهرانه خود از این احتمالات جلو گیری و در صورت نیاز با ابتکارات خاصی به ترمیم قطعه سنگ آسیب دیده پرداخته اند.

در فوریه 330 پیش از میلاد اسکندر به کوشک داریوش وارد شد و دستور داد سه هزار شتر و عده زیادی قاطر از شوش و بابل آوردند تا بتوانند انبوه زر و سیم خزانه تخت جمشید را که بالغ بر 120 هزار تالان یعنی 4400 کیلو گرم نقره می‌شد به همراه پرده ها، پارچه‌های نفیس و فرش‌های عالی، از جای بکنند و ببرند.
آنچه که بطور خیلی خلاصه در اینجا به آن اشاره شد برگرفته از مجموعه‌ای بی‌نظیر و مستند به نام شگفتی‌های تخت جمشید است که پس از ده سال پژوهش و تصویربرداری با همکاری جمعی از اساتید ایرانی و غیر ایرانی تولید گردیده است.


قسمت اول :

قسمت دوم :


 قسمت سوم :



قسمت چهارم:

قسمت پنجم (کلیک کنید)

ظریف به ایران خیانت کرد / ظریف الدوله = وثوق الدوله

افت قیمت طلا بی مناسبت بوده و دوباره برمی گردد.
تحریمی برداشته نشده است. دلاری هم ازاد نشده . یک ماه دیگر 700 میلیون دلار از پول های ایران آزاد می شود.
نطنز رو بستند و اراک را بستند بخاطر این پول

ظریف با این توافق نامه اش با غرب نامش در لیست خائنین به ایران رفت.
ظریف = وثوق الدوله


واقعه 28 مرداد را کودتا نمی دانم. این غلط است


چرا بی بی سی مصدق را جزئ 5 مرد ایران زمین معرفی می کند. دعوای بی بی سی و مصدق اظهر من الاشمس است معمولا نخست وزیر علیه شاه کودتا می کند ولی ایرانیان به غلط 28 مرداد 1332 را کودتا می نامند.

احمد رافت و به چالش کشیدن منوشه امیر در برنامه زنده


مجری تلویزیون اصلاح طلبان لندن نشین در گفتگویی که با منوشه امیر در موضوع سوریه و تهدید ایران حزب الله  به جنگ با اسرائیل ، وی را در گفتگوی خود به چالش کشید و به نحو فجیعی ضایع کرد.
منوشه امیر ادعا داشت که اسرائیلی ها از این تهدید ها نترسیده اند و توجهی نکرده اند ولی رافت گفت پس چرا برای گرفتن ماسک هجوم برده اند.

شهرام همایون : اکبر گنجی و کدیور به جنبش سبز خیانت کردند

تحلیل شهرام همایون درباره فعالان جنبش سبز :


نباید طبرزدی را با اکبر گنجی یکی کنیم. مجتبی واحدی قهرمان ملی را با کدیور یکی نکن.
کدیور گفت: مردم شعار دادند هم غزه هم لبنان ...و  به جنبش سبز خیانت کرد
اکبر گنجی که مقابل پرچم شیر و خورشید قد علم کرد خیانت کرد.

آقای مشیری مشخص کند که پول هنگفتی که به پارس تی وی می دهد از کیست؟

 شهرام همایون با انتقاد تند از مصدقی ها که اخیرا علیه شاهنشاه دور برداشته اند و به اتهام زنی علیه کانال یک پرداخته اند گفت:

آقای مشیری از کجا اینقدر پول می گیرد که هم خودش را اداره کند و هم به صاحب تلویزیون پارس می دهد و اعلام هم نمی کند.
چه ارگانی به مشیری پول می دهد تا علیه شاه حرف بزند.



همین آدم برای من شهرام همایون خط و نشون می کشد.
آقای شجره و آقای مشیری  بدانند پول آن دوربین و میز جلوی شما را طرفداران رضا پهلوی در زمانی که من آنجا بودم پولش را جمع کردم.

*************************

سخنان تخریبی مدام بهرام مشیری علیه شاهزاده و شاهنشاه و کلا نظام پادشاهی همواره باعث خشم طرفداران نظام پادشاهی بوده است. 

برخی تصاویری علیه او ساخته اند و برخی هم شایعاتی درباره نحوه و علت اخراج او از شهربانی زمان شاهنشاه گفته اند. 

اما آنچه مسلم است این مرد همواره باعث اختلاف در اپوزیسیون بوده است.

۱۳۹۲/۱۰/۳۰

رابطه جنجالی رئیس جمهور فرانسه با هنرپیشه معروف باعث بستری شدن همسرش شد


دولت فرانسه مانع از انتصاب ژولی گیه، هنرپیشه فرانسوی که در کانون یک رسوایی عشقی با رئیس جمهوری فرانسه قرار دارد، به عنوان عضوی از هیئت داوران کمیته فرهنگی این کشور شده است.

اواخر هفته گذشته مجله "کلوزر" در تازه‌ترین شماره خود مجموعه عکس‌هایی از فرانسوا اولاند، رئیس جمهوی فرانسه، و خانم گیه منتشر کرده که نشان می‌دهد این دو با هم 'روابطی' دارند.

خانم گیه ۴۱ ساله، بازیگر سینما و تلویزیون است که در بیش از ۵۰ فیلم ایفای نقش کرده است.

ماه گذشته نام خانم گیه برای عضویت در این کمیته فرهنگی که مسئولیت اعطای بورسیه فرهنگی به افراد برای ادامه تحصیل در روم را دارند، پیشنهاد شده بود.

نام خانم گیه در وبسایت آکادمی فرانسه اعلام شده بود اما اکنون وزارت فرهنگ این کشور، مانع از نامزدی او برای عضویت در هیات داوران این کمیته فرهنگی شده است. دلیل خاصی برای این اقدام عنوان نشده است.
شریک زندگی اولاند در بیمارستان

والری تریروایلر، شریک زندگی آقای اولاند از روز جمعه (۱۰ ژانویه) و به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر رابطه آقای اولاند با یک هنرپیشه در بیمارستان بستری شد.

دستیاران خانم تریروایلر به رسانه‌های فرانسوی گفته‌اند که پس از شنیدن این خبر، "شوکه" شده است. او و فرانسوا اولاند از سال ۲۰۰۷ با یکدیگر بوده‌ و در کاخ الیزه، مقر رسمی ریاست جمهوری در کنار هم زندگی می‌کنند.

قرار بود والری تریروایلر روز دوشنبه بیمارستان را ترک کند اما گفته شد که پزشکان به او توصیه کرده‌اند که کماکان در بیمارستان استراحت کند.

دیروز سه‌شنبه (۱۴ ژانویه) آقای اولاند، در جریان یک نشست خبری در پاریس درخصوص سیاست‌های جدید اقتصادی گفت با شرایط سختی در زندگی خصوصی‌اش رو‌ به‌ رو است. کنفرانس خبری آقای اولاند از مدتها پیش برنامه ریزی شده بود. او در جریان آن برنامه‌های خود را برای رشد اقتصادی و کاهش نرخ بالای بیکاری اعلام کرد.

آقای اولاند پاسخی در مورد وضعیت رابطه‌اش با والری تریروایلر بانوی اول فرانسه نداد.

رئیس جمهور فرانسه افزود به سئوال‌ها در این باره پیش از سفرش به آمریکا پاسخ خواهد داد. او گفت که زندگی خصوصی‌اش باید خصوصی بماند.

آقای اولاند تاکنون ازدواج نکرده است. شریک قبلی او سگولن رویال، از رهبران سوسیالیست‎‌های فرانسه است و این دو از زندگی مشترک خود چهار فرزند دارند. فرانسوا اولاند سرانجام خانم رویال را به خاطر دلبستگی به خانم تریروایلر ترک کرد.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که فرانسوا اولاند، محبوبیت چندانی در میان مردم ندارد و بسیاری از فرانسوی‌ها به خصوص از عملکرد اقتصادی او راضی نیستند.

شهرام همایون: آقای صادق صبا اگر ادعای بی طرفی داری نظر خودت را درباره عهد نامه ترکمنچای اعلام کن

شهرام همایون : آقای صادق صبا دلیل موفقیت خود را نارضایتی مردم اعلام کرده اند. 

به ایشان باید جایزه داد که این اصل را باید در دانش گاه های معتبر دنیا تدریس کنند. 


ایشان می گوید ما مستقل هستیم
اقای صبا اگر مستقل است نظرش را درباره نقش انگلیس در قرار داد ترکمن چای بیان کند.

ابراهیم نبوی: سال ٦٧ رو یاد کسی نیار کسی یادش نیست ، ولش کن! برگردیم ایران


ابراهیم نبوی که هوای برگشتن به آغوش حسن فریدون بر سرش زده است از مردم می خواهد تاریخ را فراموش کنند!
وی در صدای امریکا می گوید تنها 5 در صد مردم بخاطر مشکل سیاسی ایران را ترک کرده اند.
و 51 در صد مردم دوست دارند با دولت روحانی همکاری کنند و به ایران برگردند.



نبوی که جز سبز الهی های سال 88 است تکلیفش معلوم است.
اما دوستانی که در صدای امریکا رفت و آمد دارند بدانند که سیاس ت های اسن شبکه به سمت برقراری رابطه مستقیم با ایران است و از این به بعد صدای امریکا شعبه دیگری از صدا و سیمای رژیم می شود.
در این برنامه مجید محمدی را همه بعنوان مهره رژیم می شناسند اما نبوی هم معلوم الحال است پس بدانید عاقبت صدای امریکا از بی بی سی هم آخوندی تر شده است

دکتر حقیقی، بهرام مشیری را به مناظره فراخواند/دشمنی مشیری با شاه شخصی و ناموسی است

دکتر حقیقی در تلویزیون ایران آریایی : مشیری بخاطر گرفتاری های دیگرش که باعث اخراجش از شهربانی شده را وارد اختلاف با شاه شده است.
من حاظرم با این شخص در تلویزیون پارس (که در آنجا حق بوق  دارم) مناظره کنیم و ثابت کنم که اشتباه می کند.
مشکل ما رژیم حاکم است و نه 40 سال قبل . تو که به 40 سال قبل شاه انتقاد داری به 80 سال قبل هم انتقاد کن.



مشکل اصلی صادق صبا با ایرانیان چیست؟

مجری می پرسد برخی بینندگان فکر می کنند ما از جمهوری اسلامی طرفداری می کنیم.

و صادق صبا می گوید اتفاقا مشکل بزرگ ما همین سلطنت طلبان هستند که در مقابل اداره تجمع می کنند و ما را متهم می کنند که آخوندها  را روی کار آورده ایم

فکر کنم زیبایی کار بی بی سی همین است که کسی از کار ما راضی نیست.! چون کارمان را درست انجام می دهیم.

کار ما یک انقلاب در فرهنگ رسانه ای مردم است ، اینکه ما بی طرف باشیم.

 تا  نظرات مخالف را هم بگوییم تا مخاطب تصمیم بگیرد.


 

جناب آقای صبا اولا شما چرا به ایرانیان توهین می کنی؟ هیچ ایرانی دوست ندارد که شما از فرد و گروهی حمایت کنی . 

مردم دوست دارند شما صادق باشی . مثلا خلیج فارس را خلیج عربی یا gulf خالی ننویسی و نگویی.

با تجزیه طلبان و دشمنان ایران مصاحبه نکنی و آنها را حمایت نکنی و به آنها تریبون ندهی .


اخراج نفیسه کوهنورد از نوبت شما

هنوز یک سال از خداحافظی پونه قدوسی مجری نوبت شما در بی بی سی فارسی نگذشته که اکنون نفیسه کوهنورد هم خدا حافظی می کند. 

 

نقطه مشترک در این دو نفر شایعاتی درباره رابطه شان با آقای صادق صبا است . 

چرا این خانم ها که اشکالی در کار حرفه ای شان دیده نشده با این سرعت از این برنامه مهم و معروف و پر مخاطب بی بی سی کنار گذاشته می شوند. 

 

البته خانم نفیسه کوهنورد علت این اخراج را ازدواج خود عنوان کرده!

اما نکته قابل توجه ماجرا اتفاقا همین است که چرا ازدواج ایشان با اجرای برنامه اش رابطه غیر مستقیم دارد. 

مگر اجرا در نوبت شما مزاحمتی برای ایشان داشت؟

یا اینکه اجرا در معروفترین برنامه بی بی سی فارسی ملزومات و مقدماتی دارد که این ملزومات با ازدواج افراد در تضاد است. 

به هر حال آقای صادق صبا باید پاسخ بدهند که چه روابط پشت پرده و پشت صحنه ای در بی بی سی فارسی بر قرار است. 




کلیپ زیبایی از رقص بندری خواننده خارجی

ایرانیان اگر بجای فکر کردن برای منتاژ کاری برای اختراع کردن و ساخت یک کار فکر کنند از همه موفق تر خواهیم بود. 

اما کشور های پیشرفته عابر بانک می سازند و ما فکر می کنیم که چطوری از آن دزدی کنیم. 

آنها آهنگ می سازند و ما به فکر منتاژ کار یآنیم. 

این کلیپ دیدنی هم نمونه ای از آنهاست 


 

راه اندازی " گلچین نیوز" مخصوص اخبار تلویزیون ها

" گلچین نیوز" با هدف پوشش اخبار ناب ، جدید ، جذاب و شنیدنی شروع به کار کرد. 

 

علاوه بر انعکاس اخبار ، نقد و بررسی تحلیل ها و گزار شها ی تلویزیون ها هم مورد توجه این سایت  قرار دارد. 

همه رسانه ها شامل : ماهواره ها ، تلویزیون جمهوری اسلامی ، سایت ها ، روزنامه ها ، فیس بوک و تویتر و... همه می توانند منبع خبری گلچین نیوز باشند. 

گلچین نیوز رسانه ای مستقل است و از هیچ حزب و گروه و جریان سیاسی مذهبی حمایت نمی کند و هیچ حزب و گروهی را هم تخریب نمی کند. 

نقد سازنده و اصلاح معضلات و مشکلات سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی هنری و.. جامعه ایرانی هدف گلچین نیوز است. 

برخی ویدئو های گلچین نیوز از کانال ویدیوئی  " گلچین کلیپ" انتخاب می شود. 

شما نیز می توانید با ارسال فایل صوتی ، فیلم ، لینک خبر های ناب " گلچین نیوز " را یاری کنید. 

هدف " گلچین نیوز " آگاه سازی جامعه ایرانی است که آگاهی مقدمه و لازمه آزادی است