۱۳۹۲/۱۲/۹

هدف محمد نوری زاد از اعتراض از زبان خودش

محمد نوری زاد تنها هدف خود از قدم زدن در جلو وزارت اطلاعات رژیم را گرفتن اموالی که نیرو های امنیتی از وی ضبط کرده اند عنوان کرد.


گویا همه ما سر کاریم.

در خارج کشور شخصی مثل نوری زاده در تلویزیون الفردا مردم را فریب داده و از مبارزه باز می دارد و در داخل هم نوری زاد .


برخی تلویزیون ها مثل "رها تی وی" که رسانه رسمی اصلاح طلبان می باشد می خواهند از وی مبارز و یک فعال سیاسی و حتی رهبر جنبش بسازند و هفته ای چند با ر با وی مصاحبه می کنند . هدف اینست که ملت را دنبال این افراد ضعیف بیاندازند و امید ها را متوجه آنها کنند بعد که وزارت اطلاعات لوازم آقای نوری زاد را داد ایشان بروند و بنشینند در خانه و باز به آقای خامنه ای نامه بنویسند و کسی هم به کارش کار نداشته باشد و مردم باز بگردند دنبال کسی دیگر . 


۱۳۹۲/۱۲/۸

شواهدی از زنده بودن عبد المالک ریگی

امشب تلویزیون رژیم با نشان دادن مستندی از گزارش دستگیری ریگی و اعترافات وی نمایشی دیگر برای تهدید جیش العدل نشان داد. 

چند روزی است که با گروگان گرفته شدن سربازان ایرانی توسط این گروه اخباری از دستگیری و اعترافات ریگی منتشر می شود. 

برخی تحلیلگران این حرکت رژیم را برای ارسال پیام هایی غیر مستقیم به گروه جیش العدل می دانند که در قبال آزادی 5 سرباز بر سر عبد المالک ریگی که قبلا خبر اعدام وی را منتشر کرده بود را برگرداند و یا اصلا تنها هدف جیش العدل هم از گروگان گیری آزادی ریگی بوده است. 

گویا در فیلم های منتشر شده پیام هایی از زنده بودن ریگی به جیش العدل داده شده که امروز شاهد بودیم جیش العدل اعلام کرد که حکم اعدام 5 سرباز را صادر کرده است.

چه کسی ۲۵ درصد برق ملت را گران کرد؟

 

در حالی که پیش از این، افزایش بهای حامل‌های انرژی برای سال آینده قطعی شده بود و وزیر اقتصاد از آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای سال آینده (فروردین یا اردیبهشت) ‌خبر داده بود، معاون اول رئیس‌جمهور مجوز افزایش بهای برق را از یکم بهمن‌ به وزارت نیرو صادر کرده و آنچه به نظر می‌رسد، این است که قفل‌های هدفمندی در فاز دوم در حال باز شدن هستند!

به گزارش «تابناک»، بنا بر ابلاغیه اخیر‌ اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت نیرو، مجوز افزایش ۲۴ درصدی بهای برق صادر شده است؛ گویا آن گونه که مشخص شده این افزایش از آغاز اسفندماه سال جاری قابل اعمال است.

بر پایه این گزارش، در متن ابلاغیه افزایش ۲۵ درصدی بهای برق آمده است: به وزارت نیرو اجازه داده می‌شود که از اول بهمن ماه سال ۱۳۹۲ متوسط قیمت فروش هر کیلووات ساعت را بدون تغییر ساختار تعرفه‌ها از ۴۳۰ ریال به ۵۳۳.‌۲ ریال افزایش دهد.

اما در حالی این ابلاغیه مجوز افزایش قیمت را از اول بهمن ماه صادر کرده ‌که امروز حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در خصوص این افزایش ۲۵ درصدی در قیمت برق اعلام کرده است: این افزایش قیمت از اسفند ماه اعمال می‌شود، ولی قبوضی که افزایش قیمت برق در آن‌ها اعمال شده، فروردین ماه ۹۳ به دست مشترکین می‌رسد.

چیت چیان همچنین گفت: ‌چون قبوض برق هر یک ماه‌و‌نیم صادر می‌شوند، بنابراین بهای برق در قبوض سال ۹۲ افزایش ۲۵ درصدی‌ نخواهد داشت و با توجه به مصوبه اخیر هیأت وزیران، قبوض فروردین ماه مشترکین با این افزایش صادر خواهد شد.

مجوز افزایش قیمت برق از آغاز بهمن در حالی صادر شده ‌که چندی پیش وزیر اقتصاد، علی طیب نیا، گفته بود‌ از آغاز سال آینده، فاز دوم هدفمندی یارنه‌ها با افزایش قیمت حامل‌های انرژی کلید خواهد خورد.

طیب‌نیا اظهار کرده بود: بنا بر ‌تکلیف مجلس، از فروردین یا اردیبهشت سال آینده، این قانون اجرایی ‌می‌شود و زمان‌بندی و شیب آن تدریجی افزایش می‌یابد. بر پایه قانون بودجه ۹۳ از آغاز سال آینده در قیمت حامل‌های انرژی تجدید‌‌نظر می‌شود و با توجه به شرایط رکودی که در کشور از پیش شروع شده و‌ ادامه دارد، تصمیم دولت این است که افزایش قیمت حامل‌ها ملایم باشد.

اما موضوع افزایش قیمت آب و برق و بحث بر سر تغییر تعرفه‌ها در این دو، خیلی پیشتر از مباحث مربوط به هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم و حتی پیش از تحویل بودجه سال آینده به مجلس‌ در وزارت نیرو کلید خورده بود.

در آبان ماه امسال، علیرضا دائمی، معاون وزیر نیرو اعلام کرده بود که افزایش قیمت آب و برق برای سال آینده قطعی به نظر می‌رسد. وی تأکید کرده بود: با توجه به مصوبه قانون بودجه سال جاری، امکان افزایش بهای آب و برق تا مرز ۳۸ درصد وجود دارد. با ‌وجود این، هم‌اکنون‌ وزارت اقتصاد و امور دارایی، دولت و معاونت برنامه‌ریزی نهاد ریاست جمهوری در حال بررسی آثار تورمی افزایش قیمت حامل‌های انرژی ‌هستند. در این بین، سناریوهای پیشنهادی وزارت نیرو برای افزایش قیمت آب و برق هم با در نظر گرفتن آثار تورمی آن به دولت ارائه شده است.

اما در حالی دائمی در آبان ماه این سخنان را بر زبان آورد‌‌ که حدود یک ماه پیش در اظهاراتی متفاوت، هدف اصلی را ‌افزایش قیمت آب و برق عنوان کرده بود.

دائمی گفته بود: وزارت نیرو به منظور جبران بخشی از هزینه‌های سنگین تأمین آب و برق، پیشنهاد افزایش تعرفه‌ها را ‌پلکانی و بنا بر وضع جغرافیایی مناطق گوناگون کشور داده است.

به گفته دائمی، قیمت واقعی برق برای هر کیلووات ساعت ۲۵۰ تومان ‌و متوسط دریافتی از مردم در قبوض آب و برق ۴۳ تومان است و با توجه به کم شدن هزینه‌ها برای هدفمندی و تخفیف برخی ‌مراکز آموزشی و مذهبی از هر کیلووات ساعت، ۲۰ تومان به وزارت نیرو برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه هم اکنون به ازای هر نفر در هر روز در تهران ۳۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود، گفت‌: این رقم در کشورهای پیشرفته ۱۵۰ و حتی کمتر است و ما جزو پر مصرف‌ترین مردم دنیا در حوزه‌های مصرف آب و برق هستیم. ‌بحث و فرهنگ‌سازی کردن درباره اصلاح الگوی مصرف تا اندازه‌ای پاسخگو خواهد بود و برای بقیه آن باید اصلاح تعرفه‌ها در دستور قرار گیرد.

اما به ‌هر حال، بنا به گفته طیب‌نیا، افزایش بهای برق مصرفی از ماه جاری‌ یا به گفته وزیر نیرو از اول اسفند ماه، نشانه‌های خود را همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ـ ‌چه برای رساندن بهای برق و آب قیمت واقعی در قالب هدفمندی یارانه‌ها و چه در قالب سناریوی کاهش هزینه‌های وزارت نیرو و صرفه‌جویی در مصرف‌‌ ـ بروز خواهد داد.

این به آن معناست که با افزایش قیمت برق و احتمالا ‌آب در کنار افزایش قیمت دیگر حامل‌های سوخت و در ‌‌نهایت حذف برخی افراد از دریافت یارانه نقدی ـ البته با روشی پر ابهام و یقینا غیر‌علمی ـ قفل‌های هدفمندی در فاز دوم یک به یک در حال باز شدن هستند!

۱۳۹۲/۱۲/۷

آقای جهانشاهی تبریک! منصور کوشان مرد!!

مرده آنست که نامش به نکویی نبرند!                

اصغر آقا (هادی خرسندی)

94512.jpg
منصور کوشان، شاعر، نویسنده، ادیب و از کوشندگان راه آزادی قلم و دمکراسی، عضو فعال کانون نویسندگان ایران، هفته ی پیش در تبعید نروژ به بیماری سرطان از پای درآمد. .......

منصور کوشان، شاعر، نویسنده، ادیب و از کوشندگان راه آزادی قلم و دمکراسی، عضو فعال کانون نویسندگان ایران، هفته ی پیش در تبعید نروژ به بیماری سرطان از پای درآمد.
به جامعه ی مطبوعات و اهل قلم وطن، این ضایعه را تسلیت میگوییم.

------------------------------------------------
آقای جهانشاهی تبریک! منصور کوشان مرد!!
------------------------------------------------
آقای امیرحسین جهانشاهی، سرمایه گذار و دارنده ی فرستنده ی تلویزیونی «رها»، در لندن!، منصور کوشان میشناسید. یکی از نویسندگان و روزنامه نگارانی بود که حقش را ندادید. این یکی مرد، ولی متاسفانه بقیه هنوز زنده اند!
آن زنده یاد در نامه ای که - در تاریخ ۵ دسامبر ۲۰۱۲، برای زنده کردن «مبلغ ناچیز» دستمزدش، -، به مدیران شما نوشته، میگوید:
'' …. آقایان، من با توجه به حسن نظر دوستان و به ویژه گفت و گویی که با جناب حهانشاهی داشتم، هم بابت حقوق ۹ برنامه که جدا از زمان نوشتن آنها، ۱۰ روز نیز بابت ضبط آنها ناگزیر به سفر و اقامت در لندن شدم، با این «مبلغ ناچیز» موافقت کردم …'' …

آقای محترم
در مهاجرت یا تبعید خارج از وطن، بعضی ها، بدون اینکه تحصیلات درست یا رشته ی درآمد مشخص و عیانی داشته باشند، به ثروت و مکنت دست یافته اند و بعضی ها که عمری به اندوختن دانش پرداخته اند و از راه نویسندگی و روزنامه نگاری روزگار گذرانده اند، حاضر شده اند با «مبلغ ناچیز» همچنان در کار فرهنگی خود بمانند. دریغا که شما از پرداخت همین «مبلغ ناچیز» طفره رفتید و نزدیک به بیست تن از روزنامه نگاران و برنامه سازان زحمتکش را بی اجر و مزد گذاشتید و همین که تلویزیونتان با کوشش های صادقانه ی آنها، راه افتاد، ازدسترس آنها خارج شدید. هرگاه هم که خبردار شدید یکی از آنان برای گرفتن حق اش، وکیل گرفته و قصد شکایت قانونی دارد، اول غضب کردید و بعد خیالتان به واقع راحت شد که این ها پول کافی برای ادامه دعوا نخواهند داشت و از عهده ی وکلای شما برنخواهند آمد. تلفن هایشان بی جواب ماند و ایمیل هایشان متنی را که گوئی بادیگاردهای شما نوشته بودند، جواب گرفت که: دیگر ایمیل نزنید، ما پولی به شما نخواهیم داد و جوابی هم به ایمیل های بعدی شما نخواهیم داد.

آقای جهانشاهی!
نمونه ی زنده ی بی مروتی و ناشایستی رفتار شما، متأسفانه همین مرحوم کوشان است که نه شما و نه مدیران تان پاسخی، حتی در حد ادب و فرمالیته ی اداری به نامه ی آن زنده یاد ندادید. حال آنکه او، با اولین نشانه های بیماری سرطان نیاز به تقویت جسمی و جانی داشت. لازم به حدس و گمان نیست که منصور کوشان در شرایطی بهتر، دیرتر از دنیا میرفت.

من با منصور کوشان آشنائی و مراوده ای نداشتم و فقط به عنوان یک ایرانی فرهنگدوست، جزو ستایندگان دورادور او بودم، اما از نزدیک بر آنچه تلویزیون «رها» با او و جمعی از فرزندان فرهیخته ی به غربت افتاده کرد، وقوف و وثوق دارم. کوشان منیع الطبع ما به آن «مبلغ ناچیز» رضایت داده بود تا کمتر از مهمان نوازی دولت میزبان اش استفاده کند و در این رهگذر، برنامه ای هم در خدمت به فرهنگ سرزمین اش ساخته باشد که کمتر کسی چون او چنین سررشته ای برای این کار دارد. تهیه ۹ برنامه ی زمانگیر «فرهنگ ایران از آغاز تا امروز»، و ۱۰ روز نظارت پر وسواس بر ضبط این برنامه ها، و در مقابل ناامید شدن از وصول «مبلغ ناچیز»، آزردگی از اجحاف و بی اعتنائی و بی ادبی، پا به پای پیشرفت سرطان، او را فرسوده تر از آن کرد که با همه ی امکاناتی و احترامی که به عنوان نویسنده ی مهمان در نروژ داشت، به تعقیب قضائی شما و تلویزیون تان بپردازد. چنان بود که گوئی شما را با همه ی موجودی و موجودیت تان، سرجمع جزو همان «مبلغ ناچیز»ی به حساب آورده که دیگر قیدش را زده بود.

آقای جهانشاهی
منِ هادی خرسندی این نامه را بابت اعتباری که شما در مصادره ی حق و حقوق برنامه سازان تلویزیون «رها»، برای خود کسب کرده اید، مینویسم! و امیدوارم روزنامه نگاران و برنامه سازان شریفی که اکنون تلویزیون «رها» را میچرخانند، دو روز دیگر، - یا بعد از انتخابات دیگری که در ایران برگزار میشود! - از حق و حقوقشان محروم نشوند.
آقای محترم!
اکنون منصور کوشان رفته است و گمان نمیکنم هیچ وارثی از جانب او رغبت داشته باشد که از شما طلبکاری کند. این خود مناسبتی است که من، شخصاَ و از سوی برنامه سازان مظلومی که برایم درد دل کرده اند، پیروزی شما را در نبرد با منصور کوشان، تحسین کرده، از دنیا رفتن یکی از طلبکاران تان را به شما تبریک عرض کنم. هرچه خاک آن مرحوم است عمر آقای مهرداد خوانساری باشد.

 

چشم ایرانی‌های خارج نشین به سبد کالا +عکس

درحالی که سایت یارانه کالا با هدف اطلاع رسانی در مورد ارائه سبد کالای دولت ایران به شهروندان نیازمند راه اندازی شده است تنها حدود ۸۹ درصد بازدید این سایت از ایران بوده و آمریکا با سهم ۴.۳ درصدی در رتبه دوم از این نظر قرار دارد.

سایت یارانه کالا یا همان سامانه اطلاع‌‌رسانی سبد کالای حمایتی با رنکینگ 63 در ایران یکی از پربازدیدترین‌ها به شمار می‌رود که هر کاربر زمانی پیرامون 4:09 دقیقه را پیرامون گشت و گذار در این 

سایت صرف می‌کند. 

 

اخبار,اخبار اقتصادی,سایت یارانه کالا

 

نکته جالب این است که "یارانه کالا" محلی برای اطلاع رسانی پیرامون سبد کالا و تعلق یا عدم تعلق سبد کالای حمایتی به شمار می‌رود اما 4.3 درصد از بازدیدکنندگان این سایت از ایالات متحده آمریکا هستند.

بیشترین بازدیدکننده‌های این سایت از ایران با 88.9 درصد و بعد از آن آمریکا هستند.

بازدید از انگلیس هم از این سایت، 2.7 درصد ثبت شده که این کشور را در رده سوم قرار داده است.

بر این اساس 11 درصد بازدیدها از سایت یارانه کالا از کشورهای دیگر به غیر ایران انجام می شود که ظاهرا  ایرانیان مقیم خارج هستند.

آدرس سایت یارانه کالا با رنک جهانی 11 هزار و 921، به نشانی www.yaranehkala.ir است.

عکس: پرچم آمريكا در خاك ايران بر افراشته شد!


بلاخره پرچم آمريكا در خاك ايران پس از 3 دهه بر افراشته شد / نمايشگاه دام ، جزيره كيش ، 2 اسفند 1392

«منظومه کوروش هخامنشی» در یک کتاب

منظومه کوروش هخامنشی" نوشته‌ پیمان کلانتر معتمدی به بازار کتاب آمد.

این شاعر با اعلام این خبر گفت: منظومه کوروش هخامنشی شرح زندگی کوروش در قالب مثنوی حماسی است.

او افزود: در نگارش این کتاب که در مجموع حدود 2000 بیت شعر را شامل می‌شود از تاریخ گزنفون که یکی از معتبرترین منابع موجود در شناخت کوروش است، استفاده شده است.

کلانتر معتمدی درباره مشخصات این کتاب اظهار کرد: این کتاب از سوی انتشارات افسر در 180 صفحه، با تیراژ 2000 نسخه و قیمت 15 هزار تومان روانه بازار می‌شود.

۱۳۹۲/۱۲/۶

12 اسفند روزنامه نمی خریم


حاشیه های داغ از استقبال هرمزگانی ها از روحانی


  


 1- قرار بود مدارس را تعطیل نکنند و دانش آموزان را برای استقبال اجباری اعزام نکنند ولی تصاویر چیزی دیگر می گویند.



 2-ضربات مشت و لگد محافظان روحانی به مردم چه توجیهی دارد. مگر اینکه بگوییم ملتی که این حقارت را برتابد این مشت و لگد ها هم نوش جانش



 3- محافظان روحانی از گرفتن نامه اجتناب می کنند چون دولت اعلام کرده نوشتن نامه به رئیس جمهور ممنوع است.




4- نامه های مردمی هم که با چه امیدی به این دولت تدبیر و امید نوشته اند جایش سطل آشغال است 


 


تصاویر / اعتراض به حسن روحانی بخاطر طرح تجزیه هرمزگان









تصویر متحرک/ دستبوسی هاشمی


محافظت ویژه از رئیس جمهور!

در سفر  استانی حسن روحانی به بندر عباس




حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی برای انجام سفری سه روزه به هرمزگان رفت/ایرنا 

این هم از یک  جو گرفتگی شدید


https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1/1970613_252365174944020_981075737_n.jpg

رابطه مایلی کهن و داریوش

در برنامه 90 این هفته محمد مایلی کهن در پاسخ به سخنان علی دایی اجازه صحبت پیدا کرد و مثلا خواست از خودش دفاع کند. 

 

اما بحث ها به جایی کشید که مایلی کهن  در توضیح عکس جنجالی اش گفت : من داریوش را دوست داشتم الان هم دوست دارم. 



۱۳۹۲/۱۲/۵

مطلب بالاترین را داغ کنید - 12 اسفند روزنامه نمی خریم


برای نشر و فراگیری این مطلب و تحریم کلی خرید روزنامه در ایران به سایت بالاترین بروید و این مطلب را داغ کنید


https://www.balatarin.com/permlink/2014/2/24/3511550

لینک بالاترین

به حرمت قلم روز 12 اسفند روزنامه نمی خریم


12 اسفند روزنامه نمی خریم

در اعتراض به توقیف روزنامه ها در ایران و حمایت از روزنامه نگاران و حمایت از حرمت و شرف قلم و 

نویسندگان روز 12 اسفند روز تحریم روزنامه خریدن 

 



 

12 اسفند روزنامه نمی خریم

12 اسفند روزنامه نمی خریم

شهرام همایون مدیر کانال یک و رهبر جنبش ما هستیم اعلام کرد : 

در اعتراض به توقیف روزنامه ها در ایران و حمایت از روزنامه نگاران و حمایت از حرمت و شرف قلم و نویسندگان روز 12 اسفند را روز تحریم روزنامه خریدن اعلام کرد. 

 


12 اسفند روزنامه نمی خریم
12 اسفند روزنامه نمی خریم
12 اسفند روزنامه نمی خریم


منت چه کشور هایی رو باید بکشند این ها !!



 

دیدار معاون وزیر امورخارجه کره شمالی با ظریف

تعداد یارانه‌ بگیران از جمعیت بیشتر است

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران گفت که دولت در بهمن ماه امسال به ۷۷ میلیون و ۳۷۴ هزار نفر یارانه پرداخت کرده که این تعداد، از جمعیت ۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری این کشور بیشتر است.

اسحاق جهانگیری

 

آقای جهانگیری در گفتگو با شبکه دوم تلویزیون سراسری ایران افزود که براساس تبصره ۲۱ لایحه بودجه ۱۳۹۳، یارانه باید نه به همه شهروندان، که تنها به افراد "متقاضی نیازمند" داده شود.

 

مسئولان دولت حسن روحانی، در گذشته هم با تاکید بر فقدان بودجه لازم برای پرداخت یارانه به همه شهروندان، از ضرورت شناسایی اقشار پردرآمد و مستثنی کردن آنها از مجموعه دریافت‌کنندگان یارانه نقدی سخن گفته بودند.

معاون اول رئیس جمهور ایران، در همین ارتباط اظهار داشت که باید "ثبت نام جدیدی" از افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی انجام شود و "دولت عددی را مشخص کند که اگر درآمد از آن کمتر بود، فرد نیازمند شناخته شود".

اسحاق جهانگیری یادآوری کرد که طبق قانون هدفمندی یارانه ها، که اجرای آن در دولت محمود احمدی نژاد شروع شد، ۵۰ درصد از مبلغ حاصل از افزایش قیمت سوخت می بایست به صورت یارانه نقدی به شهروندان تعلق می گرفت اما این قاعده رعایت نشد.

۱۳۹۲/۱۲/۴

پاسخ به چند سوال درباره فیلم سربازان گروگان گرفته شده

فردی با مطرح کردن چند سوال خواسته که فیلم دستگیری سربازان گروگان گرفته شده رازیر سوال ببرد و بهره برداری های خاص کند . لازم دیدم جواب انها را بیان کنم. بیایید برای آزادی سربازان بیگناه حرکت کنیم و بهانه تراشی نکنیم.
در فیلم همگان دیدید که 5 مرزبان با لباس شخصی در چادر بودند ولی سلاح گرم انان بیرون از چادر به نمایش درامد و دیده شد و واقعا اگر شما در ان موقعیت بودید و میخاستید داخل چادر برای استراحت بروید سلاح خود را بیرون رها میکردید یا همراه خود به داخل چادر میبردید .
سوال چرا باید سلاح بیرون باشد؟
جواب:برای اینکه درگیری پیش نیاید و سربازی نا خوداگاه اقدامی انجام ندهد تا سناریو به شکست بیانجامد.
"جواب گلچین نیوز: اسلحه رگبار بیرون بود و اسلحه گرم دیگر در داخل چادر موجود بود. که در فیلم معلوم بود و بلوچ ها انها را روی دوش انداخته اند. البته این عزیزان در نگهبانی دادن کوتاهی کرده اند و یک نفر می بایست همیشه بیرون باشد. "

مسئله ریز دیگر اینکه در گردن یکی از سربازان به هنگام پایین امدن از تپه میبینید که دوربین دیدبانی در گردنش انداختند؟؟
در حالی که در چادر که مشاهده میشود بدون اسلحه و دوربین در گردن در استراحت بودند

و به سلاح ای پیشرفته مرزبانان نگاه کنید که حتی من فکر میکنم ان گونه که در عکس نمایان است قابل استفاده حتی نیستند.
گلچین نیوز : اسلحه مشکلی نداشت و در فیلم بی کیفیت منتشر شده چیزی معلوم نیست که کهنه و از کار افتاده باشد. "
به خوبی مشخص بود برنامه ریزی شده و حساب همه جا را کرده بودند
حال هدف چیست و طراحان این سناریو به دنبال چه سیاست و هدفی بودند و هستند؟
پاسخ این سوال را خود شما برسی کنید و بگوئید.
گلچین نیوز: شما پاسخ دهید چه سناریو و هدفی می تواند باشد. چرا 5 سرباز بی گناه را به دست این بی وجدان ها بدهند؟ "

۱۳۹۲/۱۲/۳

رادیو فردا رضا شاه را عامل از بین رفتن زبان مادری دانست

در برنامه ساعت ششم روز جمعه 2 اسفند که توسط نیوشا بقراطی اجرا می شود با حمله به رضا شاه کبیر مشکل فعلی کشور را به 50 سال قبل نسبت داد. 

شخصی با نام عباس جوادی از مدیران ارشد رادیو اروپای آزاد (رادیو آزادی ) بعنوان کارشناس برنامه ای با موضوع زبان مادری بود که ریشه همه مشکلات امروزی در از بین رفتن زبان مادری را به زمان رضا شاه کبیر نسبت داد. 

وی مدعی شد در آن زمان برای اولین بار حکومت مرکزی همه قومیت ها را مجبور می کرد که به زبان فارسی سخن بگویند. و حق نوشتن و خواندن به زبان مادری را از مردم گرفت.

در باره نیوشا بقراطی مزدور رژیم در رادیو فردا نکاتی در سایت های مختلف منتشر شده است . که تا کنون وی آنها را تکذیب نکرده از جمله : نیوشا ( مهدی ) بقراطی سالها پیش بعنوان یک دوجنسیتی وارد هلند گردید _ او مدتی بعنوان راننده تاکسی درشهر روتردام مشغول بوده  بقراطی درسال ۲۰۱۰ به امریکا سفر و تغییرجنسیت داده ونام نیوشا رابرای خود برمی گزیند. 

دقیقه 40 این فایل را گوش دهید .       (آرشیو رادیو فردا )

از سایت رادیو فردا

۱۳۹۲/۱۲/۲

عکس:دلیل توقیف روزنامه آسمان

خبر یک سایت امریکایی درباره سه جزیره ایران

توافق واگذاری سه جزیره ایران به امارات ... .

خبر منتشرشده در سایت “اخبار نظامی-دفاعی” آمریکا، بعد از
۶ ماه مذاکرات محرمانه جمهوری اسلامی با ایالات متحده عربی؛ سرانجام جمهوری اسلامی با واگذاری ۳ جزیره استراتژیک تنب کوچک، بزرگ و ابوموسی با ایالات متحده عربی به توافق رسیده است.

این هم از دولت تدبیر و امید!!!
                                                                               

کجایند کسانی که سر نام خلیج همیشه فارس یقه پاره میکردند؟

آیا می دانید که
۷۰% نفت جهان از تنگه هرمز میگذرد ؟
آیا میدانید این سه جزیره خاک کشورمان هستند؟
ایا می دانید بدون این جزیره های استراتژیک حمله نظامی به ایران چقدر آسان است؟
ای مردم جوگیر ایران، گفته بودم که روباه بنفش و ظریف الدوله وطن فروشان اند و اجرا کننده پروژه تجزیه ایران هستند…

لینک سایت “اخبار نظامی-دفاعی” آمریکا:

 


عکس چهار فرزند خامنه ای در یک قاب

خرید و فروش سبد کالا در بازار آزاد

در شرايطي که به گفته برخي از مسئولان توزيع، ارزش سبد کالا مبلغي برابر با 85هزارو 400 تومان ذکر مي‌شود، تحقيقات ميداني خبرنگار تابناک حاکيست که مجموعه اقلام موجود در اين سبد در خارج از مراکز توزيع با قيمت‌هايي از 50 تا 60 هزار تومان توسط دلالان خريداري شده و تا 75 هزار تومان نيز به فروش مي‌رسد.

اين امر در شرايطي رخ داده که ارزش اين سبد کالا براساس قيمت‌هاي درج شده در سايت سازمان حمايت 8/1 کيلو گرم روغن به قيمت ۱۰۶۰۰ تومان، ۱۰ کيلوگرم برنج پرمحصول ايراني به قيمت ۳۰۰۰۰ تومان، ۴ کيلوگرم گوشت مرغ به قيمت ۲۶ هزار تومان، ۸۰۰ گرم پنير يو‌اف به قيمت ۶۴۰۰ تومان و يک شانه تخم‌مرغ 8/1 کيلويي به قيمت ۸۵۰۰ تومان که مجموعه اين قيمت‌ها ۸۱۵۰۰ تومان مي‌شود.
بنابراين گزارش براساس ابلاغيه دولت براي دو سبد کالايي که در دهه فجر و شب عيد در اختيار ۱۵ ميليون نفر قرار خواهد گرفت، اعتباري به سقف ۱۵۰۰ ميليارد تومان در نظر گرفته شده است. با يک محاسبه ساده مي‌توان به اين نتيجه رسيد که دولت ارزش سبد کالايي براي هر يک نفر را ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته است.

رديف کالا وزن (کيلوگرم) قيمت (تومان)
۱ روغن ۱٫۸ ۱۰۶۰۰
۲ برنج ۱۰ ۳۰۰۰۰
۳ مرغ ۴ ۲۶۰۰۰
۴ پنير ۰٫۸ ۶۴۰۰
۵ تخم‌مرغ ۱٫۸ ۸۵۰۰
جمع کل: ۸۱۵۰۰


بنابر اين گزارش، به نظر مي‌رسد دولت کالاهاي تهيه شده را به قيمت مصرف‌کننده عرضه نخواهد کرد و با حذف واسطه‌ها و با قيمت توليد و با ۱۵ تا ۲۰‌درصد ارزان‌تر تهيه کرده و در اختيار مردم قرار مي‌دهد.
اکثر مردم از «سبد کالا» ناراضي‌اند
بر اساس نظرسنجي انجام شده توسط يک نهاد دانشگاهي، در حالي که ۵۴‌درصد مردم تهران از عملکرد اقتصادي دولت راضي هستند، بيش از ۷۰‌درصد مردم با نحوه توزيع سبد کالا مخالف بوده و نظام توزيع نقدي يارانه‌ها را ترجيح مي‌دهند. بر اساس نظرسنجي انجمن دانش‌آموختگان علوم اجتماعي دانشگاه تهران که در سطح شهر تهران انجام شده است، 54‌درصد پاسخگويان از عملکرد اقتصادي دولت رضايت کامل و نسبي دارند اما در گزارشي ديگر و در ارزيابي از سبد کالا، بيش از 70‌درصد پاسخگويان، با نحوه توزيع سبد کالا موافق نيستند و نظام توزيع نقدي يارانه‌ها را ترجيح مي‌دهند. اين نظرسنجي توسط انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعي دانشگاه تهران و در روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه 16 و 17 بهمن در شهر تهران انجام شده است. حجم نمونه اين نظرسنجي 345 نفر از شهروندان تهراني حاضر در صف‌هاي سبد کالا بوده و در 8 نقطه شهر تهران انجام شده است.

5 ميليون سرپرست خانوار جديد سبد كالا مي‌گيرند
يک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز مرحله دوم توزيع سبد کالا خبر داد و گفت: براساس اين ليست حدود پنج ميليون مشمول جديد در مرحله دوم به دريافت‌کنندگان سبد کالا افزوده مي‌شود.
وي افزود: بر اين اساس، جامعه هدف دريافت‌كننده سبد كالا در نوبت اول، به 16 ميليون سرپرست خانوار مي‌رسد. اين در حالي است كه پيش از اين، 11 ميليون سرپرست خانوار مشمول دريافت اين سبد كالا شده بودند كه تاكنون 7 ميليون سرپرست خانوار، سبد كالاي حمايتي خود را دريافت كرده‌اند. به گفته وي، بعد از بروز برخي اعتراضات از سوي سرپرستان خانوار مبني بر اينكه آنها نيز شرايط دريافت سبد كالا را دارند، دولت وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي را مكلف كرد كه با بررسي بيشتر، چنانچه افرادي مشمول دريافت سبد مي‌شوند را شناسايي و به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفي كند كه پس از اين بررسي، 5 ميليون سرپرست خانوار مشمول شدند.
اين مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: 4 ميليون از سرپرستان خانواري كه در اعلام اول، مشمول دريافت سبد كالا شده بودند، هنوز براي دريافت سبد كالاي خود مراجعه نكرده‌اند و البته دولت تا پايان اسفندماه به آنها مهلت داده است تا با مراجعه به مراكز توزيع منتخب، سبد كالاي خود را دريافت كنند.
وي اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت طي روزهاي آينده شماره تلفن و سامانه‌اي را اعلام خواهد كرد كه بر اساس آن، افرادي كه تاكنون مشمول دريافت سبد كالا نشده اند، مي‌توانند شماره ملي خود را مجدد وارد كرده و مطمئن شوند كه سبد كالا به آنها تعلق مي‌گيرد.
اين مقام مسئول در پاسخ به سئوال مبني بر اينكه نوبت دوم سبد كالاي حمايتي دولت، چه زماني توزيع خواهد شد، گفت: با توجه به اينكه جامعه هدف دريافت‌كننده نوبت اول سبد كالا به 16 ميليون سرپرست خانوار ارتقا‌يافته است، تمام 1500 ميليارد تومان بودجه در نظر گرفته شده از سوي دولت براي ارايه دو سبد كالا در سال 92، هزينه شده است.
وي اظهار داشت: اين در شرايطي است كه چنانچه قرار باشد نوبت دوم سبد كالا به مردم ارايه شود، حتما دولت بايد بودجه‌اي معادل 1500 ميليارد تومان ديگر را نيز در اختيار وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.
وي ادامه داد: بعيد به نظر مي‌رسد كه دولت بتواند نوبت دوم سبد كالا را در سال 92 توزيع كند، چراكه هنوز در خصوص بودجه آن تصميم‌گيري نشده است و البته دولت با محدوديت‌هايي مواجه است.

8 ميليون سرپرست متمكن هم سبد كالا گرفتند
اين مقام مسئول تاكيد كرد: هدف رئيس‌جمهور از اعلام ارايه سبد كالا، حمايت از اقشار آسيب‌پذير بود، درحالي‌كه بنا به برخي مسائلي كه پيش آمد، دولت مجبور شد به برخي افرادي كه از تمكن مالي برخوردار هستند هم سبد كالايي بدهد، درحالي‌كه جامعه هدف اين‌گونه تعريف نشده بود و شرايط بايد به گونه‌اي پيش مي‌رفت كه 15 ميليون سرپرست خانوار، طي دو مرحله سبد كالا دريافت كنند، نه اينكه تمامي اين 15 ميليون سرپرست، يكجا و در يك نوبت سبد كالا بگيرند و باز هم منتظر ارايه سبد دوم باشند.
به گزارش مهر، اين مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت براي ارايه نوبت دوم سبد كالا حتما اقشار آسيب‌پذير را مورد توجه قرار خواهد داد و به ساير افراد متمكن، سبد ارايه نخواهد كرد.به گفته وي، قرار بود كه دو نوبت سبد كالا از سوي دولت توزيع شود كه در هر نوبت، 8 ميليون سرپرست خانوار سبد بگيرند، درحالي‌كه اكنون در يك نوبت، 16 ميليون سبد كالا توزيع خواهد شد.


تصاویری از ایران قدیم در آغاز قرن بیستم

کارت پستال های زیر که در ابتدای قرن بیستم در اروپا منتشر شده اند تصاویری برجسته نما (سه بعدی) از نقاط مختلف ایران را نشان می دهند.


عکاسی برجسته نما به تکنیکی در عکاسی گفته می شود که با کنارهم گذاری دو تصویر «آف ست» و نمایش جداگانه ی آن ها به چشم چپ و راست توهمی از عمق را در بیننده ایجاد کند.


تخت جمشید
تخت جمشید
خیابانی در شیراز
خیابانی در شیراز
کاخ شاه
کاخ شاه
روستایی در ایران
روستایی در ایران
روستایی در ایران
روستایی در ایران
مکانی در جنوب ایران
مکانی در جنوب ایران
چهل ستون اصفهان
چهل ستون اصفهان
تخت جمشید
تخت جمشید