۱۳۹۳/۳/۱۰

پناهنده شدن دانایی فر مرزبان ربوده شده به آمریکا

برخی منابع مدعی شده‌اند گروهبان یکم جمشید دانایی فرد که پیش‌تر خبر اعدام او توسط گروه شبه نظامی جیش العدل منتشر شده بود، به آمریکا پناهنده شده است.


دانایی فر در میان ۵ سرباز مرزبانی جمهوری اسلامی ایران بود که اواسط بهمن ماه گذشته، توسط جیش العدل، ربوده شده بودند.

پس از مدتی جیش العدل اعلام کرد در اعتراض به اعدام یکی از فعالان سنی مذهب سیستان و بلوچستان، گروهبان یکم دانایی فر را اعلام کرده است
سرانجام، ۴ سرباز دیگر ایرانی با وساطت مقام‌های مذهبی و بومی استان سیستان و بلوچستان، آزاد شدند.

پیش‌تر هم شماری از مسئولان ایرانی از جمله حسین ذوالفقاری فرمانده ستاد مرزبانی نیروی انتظامی، سخنانی از احتمال زنده بودن دانایی فر مطرح کرده بودند. در مقابل برخی از مقام‌های امنیتی ایرانی می‌گویند هیچ دلیل و مدرکی مبنی بر زنده بودن دانایی فر، وجود ندارد.

اکنون پایگاه خبری «حقوق انسانی و اولیه بشر» مدعی است که دانایی فر، صبح روز پنجشنبه ۸ خرداد، با یک هواپیمای نظامی به عنوان پناهنده سیاسی، وارد خاک آمریکا شده است.

این در حالی است که پیش‌تر عبدالرئوف ریگی سخنگوی سابق گروه جیش العدل در گفت‌و‌گو با العربیه خبر اعدام دانایی فر را تایید کرده و این اقدام را یکی از دلایل اختلاف با فاروقی فرمانده جیش العدل و انشعاب از این تشکیلات و تشکیل جیش النصر اعلام کرده بود.
 

خشم از شهرام ناظری به خاطر ترانه کُردی "من کُردم فارسی نمی دانم"

خواندن ترانه فولکلور کردی توسط شهرام ناظری خواننده سنتی ایرانی در کنسرتی در شهر کرمانشاه، خشم شماری از سایت‌های ایرانی را بر انگیخت.

در بخشی از این ترانه فولکلور کردی آمده است: «من منالی کرد/ فارسی نیزانم/ کرماشانیگم/ فارسی نیزانم/ وه زوان کوردی قه ضات لجانم.». معنی فارسی این جملات این است: «من فرزند کرد هستم/ فارسی نمی‌دانم/ کرمانشاهیم/ فارسی نمی‌دانم/ اما به زبان کردی درد و بلایت به جانم.»

برخی از سایت‌های اصولگرا همچون رجا نیوز، انقلاب نیوز، انتخاب و پارسینه، شهرام ناظری را به خواندن ترانه‌ای «غیر منتظره»، «شرم آور» و «ضد پارسی» متهم کرده‌اند.

سایت اصولگرای رجا نیوز در این باره نوشته است: «این ترانه قوم گرایانه و ضد پارسی شهرام ناظری باعث ایجاد فضایی خاص در کنسرت شد.»

اشاره این سایت به ابراز احساسات حاضران در کنسرت هنگام خواندن این ترانه است که با استقبال مواجه شد.

سایت انتخاب هم در این باره نوشته است: «این برای نخستین بار است که شهرام ناظری که چنین شعری با این مضمون خاص را در کنسرت‌های عمومی خود می‌خواند.»

شهرام ناظری خواننده، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و استاد موسیقی فارسی، کردی و دستگاه های ایرانی است. ناظری در بیشتر آثار خود از شعرهای مولانا جلال الدین رومی بهره برده‌است و طی ۳۰ سال فعالیت توانسته سبک جدیدی از موسیقی که آمیخته به ادبیات حماسی و عرفانی است را بوجود آورد، وی تاکنون بیش از ۴۰ آلبوم موسیقی منتشر کرده‌است.

دختر بروس ویلیس در اعتراض به اینستاگرام برهنه در خیابان راه رفت

عکس‌هایی از اسکات ویلیس دختر بروس ویلیس و دمی مور دو بازیگر سر‌شناس هالیوود منتشر شده که در یکی از خیابان‌های مانهاتن در نیریورک، برهنه راه می‌رود. او گفته که این اقدام را در اعتراض به سیاست‌های سایت اینستاگرام که انتشار تصاویر برهنه دختران و زنان را منع می‌کند، انجام داده است.

 

هنوز مشخص نیست اقدام اسکات ویلیس در ممنوعیت انتشار تصاویر برهنه به صورت عام است یا به حذف تصویری مشخص اعتراض داشته است. سایت اینستاگرام تصاویر منتشر شده از زنانی که سینه‌های خود را برای درمان از بیماری سرطان مورد عمل جراحی قرار داده‌اند، حذف کرده است.

برخی از ناظران می‌گویند که اسکات ویلیس، با انتشار بسیاری از تصاویر برهنه خود در دیگر شبکه‌های اجتماعی، ممنوعیت موجود در اینستاگرام را جبران کرده است. اقدام او بحث و جدل بسیاری در شبکه اینترنت ایجاد کرده است.

۱۳۹۳/۳/۲

آزادی های مجازی و یواشکی سوپاپ اطمینان رژیم

چندی است تلویزیون های صدای امریکا ، بی بی سی ، و رادیو فردا و من و تو در اقدامی هماهنگ به پوشش فعالیت یک صفحه فیس بوک می پردازند و در سطح وسیعی آنرا تبلیغ می کنند. 

آیا این چه حرکت جدید و براندازانه و مهمی است که تلویزیون صدای امریکا ، بی بی سی ، و رادیو فردا و من و تو بصورت هماهنگ آنرا مهم جلوه می دهند. 

سالها قبل بانوان شجاع و روشنفکر ایرانی در فیس بوک عکس های بی حجاب خود را منتشر کرده اند. این حرکت معصومه علینژاد (خبرنگار پارلمانی پیشین ج . ا . ا )  نوعی حرکت به عقب و حتی راهی برای تخلیه جوانان در فضای مجازی است. 

به بیان دیگر این جا اندازان با این کار سوپاپ اطمینانی برای رژیم فراهم می کنند تا انرژی اعتراضی جوانان را تخلیه کنند. 

حال بی بی سی و صدای امریکا و رادیو فردا و من و تو و.. چرا به این طرح اینقدر بها داده است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که شخصی که این صفحه را مدیریت می کند در همه این تلویزیون و رادیو ها بعنوان خبرنگار مشترک برنامه دارد و عامل مشترک بین این شبکه هاست ضمن اینکه این فرد مصاحبه های زیادی هم با مسئولین سطح بالای رژیم داشته است و هیچ یک از آنها هم بخاطر این مصاحبه ها مواخذه نشده اند. 

مهمتر از همه این که صدا و سیما و رسانه های رژیم که همیشه این مسائل و موضوعات را بایکوت و سانسور خبری کامل  می نمود اما اینبار در همه سایت ها و حتی رسانه های خود هم به این مسئله به صورت اشکار پرداخته است. و این مسئله نشان از بی خطری این طرح برای جمهوری اسلامی است و در نگاهی دیگر این طرح به دست عوامل خود در خارج کشور مدیریت می شود و لازمه تکمیل ان هم تبلیغ ان در رسانه های مختلف است.

پس مشخص شد که این خبرنگار مشترک عامل مورد اتفاق هر سه دولت امریکا انگلیس و ایران است که از این طریق به رابطه این دولت ها کمک کند و خوراکی مشترک برای رسانه های انها فراهم کند. 


افشاگری نوری زاده درباره سرنوشت مسعود رجوی +فیلم

نوری زاده ضمن اعتراض به مجاهدین بخاطر مخفی کردن سرنوشت مسعود رجوی در اظهاراتی گفت:

سازمانی که مدعی است تنها سازمان واقعی مبارز علیه جمهوری اسلامی است، تا امروز از انتشار هرنوع اطلاعی درباب رهبر به غیبت رفته اش خودداری کرده و وقتی سیامک دهقانپور چند بار در همان برنامه افق از آقای جعفرزاده عضو سرشناس رهبری و مسئول سازمان در آمریکا می پرسد آقای رجوی کجاست ایشان انشاء میخواند که البته واضح و مبرهن است که خانم مریم رجوی در فرمایشات خود گفته اند ماست سفید است و باز هم مبرهن است که در تظاهرات پاریس صدهزار تن شرکت داشتند.

 دوسال پیش که برای دیدار با رهبر فلسطین پرزیدنت محمود عباس به اردن رفتم، فرصتی پیش آمد که با یکی از مسئولان وزارت خارجه اردن دیدار کنم. ایشان نیز تاکید کرد رجوی بیصدا در اردن است . چندی قبل نیز خبر بودنش در اردن تأیید شد اما سه چهار ماه پیش خبری به دستم رسید که هنوز تأیید دومی برایش بدست نیاورده ام. این خبر میگفت آقای رجوی، به سوئیس منتقل شده اند البته با همان شرایط اردن.

آیا وقت آن نرسیده آقای رجوی، با انتشار بیانیه ای، ضمن پذیرش خطاهایش، از رهبری سازمانی که دوازده سال است از رهبر خود بیخبر است کنار رود؟ مسعود رجوی که استعفا نمیدهد بلکه در زمان مناسب با سبلت و موی مثل شبق، کت و شلوار کریستین دیور و شاید چهره ای جوان از جراحی پلاستیک همچون دوریان گری، ظاهر خواهد شد.

 


 

۱۳۹۳/۲/۳۱

ظریف، اشتون را چگونه صدا می زند؟

رویترز (Reuters) در خبری به پایان دور اخیر مذاکرات هسته ای و عملکرد "کاترین اشتون" رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اشاره کرده و نوشت:

«در حالیکه ایران و مذاکره کنندگان بین المللی به ضرب العجل ماه ژولای نزدیک می شوند تا به توافق نهایی در مورد برنامه هسته ای ایران برسند، یک موضوع مهم وجود دارد و آن نقش تغییر دهنده خانم اشتون در این روند است.»

به نوشته این خبرگزاری «خانم اشتون اکنون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا است و شاید نقش اصلی در روند مذاکرات را برعهده نداشته؛ اما اولین و اصلی ترین هماهنگ کننده مذاکرات از سال 2010 تاکنون بوده است.

وظیفه او ایجاد هماهنگی های لازم بین کشورهای 1+5 پیش از مذاکرات است و از آن طرف، جلب اعتماد طرف های ایرانی در مذاکرات حساس نیز بر عهده اوست.»

رویترز با بیان اینکه "اشتون در طول این چند سال توانسته است جایگاه مهمی در مذاکرات مهم ایران و غرب بدست آورد" افزود: «اشتون در حال حاضر 58 سال دارد و در طول عمر خود فعالیت های زیادی را داشته و می توان از مهمترین تجربه های کاری او به نقش وی در مذاکرات ایران و غرب اشاره کرد.»

 

 

طبق گزارش رویترز «گفته شده که با وجود سختی روند مذاکرات و پیچیدگی های خاص آن، اشتون توانسته است رابطه ای خودمانی با وزیر امور خارجه ایران برقرار کند تا جایی که برخی اوقات آقای ظریف او را با اسم "کتی" مورد خطاب قرار می دهد.»

 

 

نوری زاده خوشگذران را بشناسیم

نوری زاده که فقط به مشروب خواری و خوشگذرانی معروف است و کلیپ سکسی وی در چت با دختری مشهور شده در این کلیپ از خوشگذرانی ها و مشروب خوردنش با همسر امیر قطر می گوید. 

 


مستند "شخصیت سه بعدی مسعود بهنود" قسمت اول

صدا و سیمای رژیم در مستندی که می توان آنرا نگاهی به شخصیت سه بعدی مسعود بهنود نام گذارد به بررسی این روزنامه نگار کهنه کار بی بی سی فارسی پرداخته است.
آنچه مسلم است شخصیت سه بعدی مسعود بهنود شامل چسباندن خود به شاهنشاه آریا مهر - توطئه علیه ایران با همدستی با وزارت خارجه انگلیس و بی بی سی - حمایت از اصلاح طلبان داخل کشور و رژیم آخوندی
اما بطور حتم بعد حمایت وی از اصلاح طلبان سانسور خواهد شد.
استفاده از صحبت های جناب شهرام همایون برای بیان برخی مواضع و مطالب قابل توجه است.


رابطه شی‌ء نورانی مشاهده شده دیشب با آزمایش بالستیک روسیه

ظهور هاله‌ای درخشان در آسمان شمال غربی ایران حوالی ساعت 20 و 40 دقیقه سه شنبه، 30 اردیبهشت، سبب انتشار شایعه‌های بسیاری شد؛ با این حال به گفته کارشناسان ماهنامه نجوم، نور مشاهده شده تنها مربوط به آزمایش موشک بالستیک روسی بوده است.
گزارش‌های اولیه منتتشر شده در اواخر شب سه شنبه، نشان می داد که این شیء نورانی حوالی ساعت 21:41 در آسمان تبریز و همچنین در زمان مشابه در آسمان ارومیه و شهرهای دیگر آذربایجان شرقی و غربی، دیده شده است.
صادق زارعی از منجمان آماتور شهر ارومیه در این باره گفت که این شیء ناشناس را در حوالی ساعت 21 و 40 دقیقه در ارتفاع 30 درجه‌ای افق غرب در حوالی جوزا دیده است. شاهدان عینی خبر از شکل مخروطی این شیء نورانی می‌دهند که سر مخروط رو به شمال و انتهای دم مخروط جهت جنوب را نشانه گرفته بود.

8fb817cb5780495eb0157577150aca8f.jpg
با اطلاع از شکل مخروطی، وصول تصاویر از این پدیده و تکرار آن برای چندین بار در آسمان ایران، کارشناسان علوم فضایی و تحریریه نجوم به ماهیت فضایی این پدیده پی بردند.
پیش از این در خرداد 1386، خرداد 1391 و همچنین شهریور 1391 این اتفاق در آسمان ایران رویت شده بود که گزارش مفصل آن در ماهنامه نجوم به ترتیب به چاپ رسیده است. تمامی این پدیده‌ها منشأ فضایی داشتند، بدین ترتیب که با تخلیه سوخت یک موشک فضایی در طبقات فوقاتی جو، چنین شکلی در آسمان نقش می‌بندد.
شهرام یزدان پناه، کارشناس علوم فضایی در این باره گفت: «ساعت مشاهده در مقایسه با زمان غروب خورشید در منطقه، شکل و ظاهر پدیده رویت شده و بزرگی منطقه رصد، شکی باقی نمی گذارد که ما با یک پدیده مداری روبرو بوده ایم. پدیده ای که با توجه به تجربیات و مشاهدات قبلی حدس زده می شود به مخزن سوخت مراحل پایانی یک پرتاب کننده فضایی یا موشک بالستیک دوربرد تعلق داشته باشد. محل وقوع آن به احتمال زیاد در ارتفاع خیلی زیادی رخ داده که در آن ساعت از شب هنوز نور خورشید به انجا می رسیده است و بنابراین بازتاب آفتاب از گازهای رها شده از مخزن سوخت، منظره رعب آور یا شاید زیبای شامگاه سه شنبه در غرب ایران را پدید آورده است.» موشک‌های بالستیک از لحاظ ساختار بسیار به موشک‌های فضایی نزدیکند و از طبقات فوقانی جو عبور می‌کنند. یزدان پناه در پاسخ به سرمنشا این پدیده به ماهنامه نجوم گفت: «‫با توجه به موقعیت مکانی سکوهای پرتاب فضایی، به نظر نمی رسد پدیده مورد مشاهده حاصل پرتاب فضایی بوده است و بیشترین احتمال ممکن به ازمایش موشکهای بالستیک روسی مربوط می شود.‬»
به گزارش ایسنا، با اطمینان از منشا موشکی این پدیده، تحریریه نجوم در جست‌وجوی منشا اصلی آن، مطلع آزمایش موشک بالستیکی روسیه در شب گذشته شد. این موشک بالستیک با نام RS-12M Topol ICBM از پایگاه Kapustin Yar در شمال غربی دریای خزر در ساعت 21 و 38 دقیقه سه شنبه (ساعت 17 و 8 دقیقه گرینویچ) و در قزاقستان هدف موشک ضدبالستیک «ساری شاگان» قرار گرفت. زمان حرکت این موشک بالستیک و خط سیر آن با گزارش‌های دریافتی در ماهنامه نجوم تطابق کامل دارد.

۱۳۹۳/۲/۱۸

مصاحبه اصغر فرهادی و ماجرای 28 مرداد


اصغر فرهادی در خصوص ساخت فیلم در آینده تصریح کرد: «به طور حتم، اثری در ارتباط با تاریخ ایران خواهم ساخت. می‌خواهم قیام‌کنندگانی که حدود شصت سال قبل سعی کردند کشور را نجات بدهند، به تصویر بکشم.» سال ۱۹۵۳ میلادی دولت مصدق، نخست‌وزیری که قهرمان ملی در ایران خوانده می‌شود، با ابتکار سازمان سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) ‌ سقوط کرد. سپس نظام استبدادی شاه پهلوی که تحت حمایت و پشتیبانی آمریکا قرار داشت، قدرت گرفت و مخالفت با چنین وضعیتی به انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ میلادی منتهی شد.