۱۳۹۴/۳/۶

حمله بی سابقه بی بی سی به زبان پارسی


بی بی سی مدتی است در برنامه های مختلف بر علیه زبان و خط زیبای فارسی برنامه هایی را اجرا می کند
استفاده از خط فینگلیش یکی از پیشنهاد های وقیحانه کارشناسان بی بی سی فارسی است
صادق صبا به صراحت به زبان فارسی حمله می کند

۱۳۹۴/۳/۳

خلیج فارس گنجینه تمدن ایرانشهر Persian Gulf is a universal heritage

دوم خرداد ماه ۱۳۹۳

دبیر کل گرامی سازمان ملل متحد
عالیجناب بان کی مون

همانطور که جنابعالی می دانید، نام های جغرافیایی ریشه در فرهنگ محیطی ملل از گذشته تا امروز دارند که در گذر زمان با تکامل جامعه شهروندی، شکل گیری گویش های محلی، توسعه و تنوع فرهنگی، تاریخ و تمدن هر یک از ملل شکل گرفته است. برهمین اساس، سازمان یکسان سازی نام های جغرافیایی در سال ۱۹۵۹، برای مصونیت حقوق ملت ها و تامین صلح و امنیت جهانی، از سوی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد ایجاد شد.
در همین راستا، سازمان ملل متحد در چندین نوبت در بیانیه ها، اصلاحیه ها و مصوبه های گوناگون و با انتشار نقشه های رسمی، بر رسمی بودن نام «خلیج فارس» تاکید کرده و از همه نهادهای جهانی خواسته تا از نام کامل و رسمی «خلیج فارس» استفاده کنند.
برهمگان آشکار است، به سبب سیاست های تنش زای مسئولین جمهوری اسلامی ایران، منطقه خاورمیانه دچار آشفتگی و بحران دینی و نژادی شده است. اتخاذ چنین سیاست های نادرستی از سوی این رژیم، زمینه سوءاستفاده برای بعضی از گروه های فرصت طلب در منطقه را ایجاد کرده است. اخیرا، بعضی از رسانه های گروهی از واژه دیگر و غیررسمی استفاده کرده اند. همچنین برخی از مسئولین سیاسی کشورهای غربی در نشست با مسئولین کشورهای حاشیه خلیج فارس از واژه خلیج فارس بطور کامل استفاده نشده است.
سیاست های نادرست و تنش زای جمهوری اسلامی دلیل نمی شود که کشورهای عضو سازمان ملل متحد و یا سازمان های وابسته حقوق ملی و منافع ملت ایران را نادیده بگیرند، چه آنکه خود مردم ایران قربانی این رژیم هستند. حقوق و منافع ملت ایران می بایست محترم شمرده شود و سازمان ملل متحد و همه نهادهای وابسته می بایست این مهم را درنظر بگیرند. مناقشه بر سر نام جغرافیایی و استفاده نادرست از آن، همان تجاوز به خاک و حدود جغرافیایی رسمی یک کشور محسوب می شود.
شورای ملی ایران به همه نهادها، رسانه های گروهی، کشورهای هموند سازمان ملل متحد یادآور می شود که نام یگانه سه هزارساله «خلیج فارس» بعنوان میراث مشترک ملت ایران و جهان بشریت است. نام خلیج پارس از نام های کمیاب کهن تاریخی است که در میان همه نویسندگان و مورخین و همه گویش ها و همه حکومت ها از امپراتوری پارسی تا اسکندر مقدونی، از دولت سلف صالح اسلامی تا هلاکوخان و استعمار پرتغالی ها و انگلیس ها بر خلیج فارس، در بیش از سه هزار نقشه رسمی به همین شکل مورد استفاده قرار گرفته شده است.
شورای ملی ایران از عالیجناب بان کی مون درخواست می کند تا به همه نهادها، برای احترام به قوانین بین الملل، استفاده درست و کامل نام رسمی «خلیج فارس» را توصیه کرده و همچنین پاسداشت به حدود مرزها، هویت ملی و منافع ملت ایران را یادآور شوند، و در غیراین صورت برخورد قانونی از سوی آن نهاد که حافظ منافع ملل جهان است، انجام شود. همه کشورها، بنگاه های اقتصادی، رسانه های گروهی و کتب می بایست نام کامل «خلیج فارس» را بکار بگیرند. همچنین نام خلیج فارس در فضای سایبری بیش از شش هزار بار روزانه در حال جعل شدن است که می بایست در روند یک پروسه حقوقی و قانونی به این موضوع مهم رسیدگی شود و از جعل نام خلیج فارس در فضای سایبری جلوگیری شود.
هدف مشترک ما تامین صلح و امنیت جهانی است.

رضا پهلوی - ریاست شورای ملی ایران

 

‫#‏رضا_پهلوی‬

نیاز به پیام شاهزاده برای خاتمه جنجال هاست

برنامه اخیر مهدی اقا زمانی (مجری جایگزین فروزنده ) خیلی بی انصافی و کاملا دروغ و تهمت بود .

وی به پیرنیا می گوید که شاهرام همایون گفته است : من به دستور شاهزاده به فروزنده در کانال یک برنامه می دهم 

 آقای همایون نگفت به دستور شازاده به فروزنده می  دهم.  بلکه گفت اگر فروزنده به اندیشه برنگردد و بخواهند علیه شاهزاده توطئه کنند که ایشان را مخالف ازادی بیان معرفی کنند با شاهزاده صحبت خواهم کرد و به دستور ایشان فروزنده را به تلویزیون کانال یک می اورم

از تلویزیون اندیشه می خواهیم این اختلاف افکنی و ماجرا را با عذرخواهی خود تمام کند .

ضمنا تنها راه اتمام این نوع صحبت ها مصاحبه شاهزاده و بیان صریح ایشان درباره این نوع مطالب است

ایشان باید صریحا و شخصا مطالب خود را در یک رسانه اعلام کند تا این نوع افراد اجازه جولان و اختلاف افکنی نداشته باشند . 


۱۳۹۴/۳/۲

پیش بینی همایون درباره VOA/افشاگری درباره منظر پور

شهرام همایون درباره ضعف های اساسی صدای امریکا و شکست این رسانه مصاحبه هایی انجام داده بود و مطالبی به بینندگان گفته بود . امروز رادیو صدای امریکا تعطیل شده و صدای امریکا تی وی هم در حال شکست اساسی و تغییر مسیر است

۱۳۹۴/۲/۲۷

تمسخر نتانیاهو در کنست یا دروغ صدا و سیما

صدا و سیمای حکومت فیلمی را پخش نمود که در ان نمایندگان مجلس اسرائیل نتانیاهو را بخاطر دم زدن از صلح استهزا می کنند و این مسئله را منوشه امیر با سه بار تکرار به شدت تکذیب می کند .
سایت های رژیم نوشتند : وقتی نتانیاهو واژه عبری "صلح" یا "شالوم" را به کاربرد شماری از اعضای کنست این واژه را به استهزاء تکرار کردند و به‌شدت خندیدند.

این واکنش اعضای کنست نشان می‌دهد مقامات اسرائیل، صلح را یک جوک می‌دانند و این واژه با واقعیت خواست آنها هیچگونه تطابقی ندارد.

افشاگری رئیس جدید کمیته امداد درباره خرج های این سازمان

پرویز فتاح، رییس "کمیتۀ امداد امام خمینی" از اینکه پول های جمع آوری شده تحت عنوان زکات توسط این نهاد صرف هزینه هایی به غیر از کمک به مستمندان شده ابراز تأسف کرده و مدعی شده است : بیشتر زکات جمع آوری شده به جای اینکه صرف فقرا شود، به فعالیت های اختصاص یافته که پرویز فتاح از آنها تحت عنوان "فعالیت های عمرانی" یاد نموده است.

با این حال، رییس کمیتۀ امداد امام خمینی نگفته است که پول های زکات دقیقاً صرف کدام فعالیت های عمرانی شده و آیا آثاری از این فعالیت ها در جایی قابل رؤیت است یا نه.

وی در جای دیگری از سخنانش گفته است که بخش اعظم زکات جمع آوری شده توسط کمیتۀ امداد که به گفتۀ او سالانه به ۴۰۰ میلیارد تومان بالغ می شود با نظر شوراهای استان و مسئولان کشوری به جای اینکه صرف فقرا شود، به فعالیت های عمرانی اختصاص یافته است، هر چند، به اعتراف پرویز فتاح، کمیتۀ امداد خمینی در وهلۀ نخست متولی رسیدگی به مشکلات مالی و مادّی نیازمندان و فقرا است که شمارشان به گفتۀ وی شدیداً رو به ازدیاد است.

پرویز فتاح سپس ابراز نگرانی کرده که خودداری کمیتۀ امداد از انجام وظیفه اش، یعنی یاری رساندن به مستمندان، به بی اعتمادی عمومی منجر شود، به طوری که مردم دیگر پولی در صندوق های صدقات که در وجب به وجب پیاده روهای کشور نصب شده اند نریزند.media

رییس کمیتۀ امداد امام خمینی همچنین گفته است : این نهاد که به دستور رهبر جمهوری اسلامی وظیفۀ توزیع زکات در میان فقرا را عهده دار شده باید برای جلب اعتماد عمومی در شیوۀ کارش تجدید نظر کند. او تلویحاً به تبانی روحانیان یا امامان جمعه در سوءمصرف پول های زکات اعتراف کرده و گفته است : قرار این بوده که زکات جمع آوری شده با هماهنگی و نظر امامان جمعه مصرف شود، اما، در عمل، اول پول زکات مصرف شده و بعداً از امامان جمعه امضا گرفته شده است.

۱۳۹۴/۲/۲۵

دروغ بزرگ در تبریز / به تراکتوری ها گفتند قهرمان شدید تا آشوب نکنند!


عجیب ترین اتفاق تاریخ فوتبال ایران و حتی لیگ های حرفه ای جهان امشب در هفته پایانی لیگ برتر ایران رخ داد.

جایی که با سوت پایان لیگ برتر همزمان دو تیم به زمین ریخته و جشن قهرمانی به پا کردند!

در حالی که دیدار تراکتورسازی تبریز و نفت تهران بانتیجه تساوی 3 – 3 به اتمام رسید و از سوی دیگر سپاهان با نتیجه 2 بر صفر سایپا را شکست داد و قهرمان شد اما بازیکنان و هواداران تراکتورسازی پس از پایان بازی شادی کردند.

شادی بازیکنان تراکتورسازی و هواداران این تیم به این دلیل بود که به آنها اعلام شده بود بازی سپاهان و سایپا با نتیجه تساوی به پایان رسیده و با این نتیجه تراکتورسازی قهرمان شده است. به نظر می‌رسد این موضوع به این دلیل به تراکتورسازان اعلام شده بود که امنیت ورزشگاه حفظ شود و تماشاگران اقدام به شکستن صندلی‌ها نکنند.

شایعه شده بود که روی اسکوربورد ورزشگاه امام تبریز نتیجه بازی سپاهان و سپایپا مساوی درج شده بود اما این در حالی است که اسکوربورد این ورزشگاه قطع بود و کار نمی‌کرد.

هواداران پس از اینکه متوجه حقیقت شدند شروع به شکستن صندلی‌های ورزشگاه یادگار امام کردند.

چند دقیقه مانده به پایان دیدار دو تیم فوتبال تراکتورسازی و نفت تهران به بازیکنان و کادر تیم تبریزی اعلام می‌کنند که بازی همزمان دو تیم سپاهان و سایپا با نتیجه 2 بر 2 مساوی شده است. به همین دلیل بازیکنان تیم تراکتورسازی شروع به وقت کشی و پس از پایان بازی جشن قهرمانی بر پا می‌کنند.

هواداران به شدت خوشحال شده و به زمین بازی می‌‎ریزند.پس از اینکه شرایط تحت کنترل قرار می‌گیرد، هواداران متوجه حقیقت می‌شوند و به شدت شروع به فحاشی و شکستن صندلی‌های ورزشگاه یادگار امام می‌کنند.

درگیری زیادی رخ می‌دهد و چندین و چند هوادار زیر دست و پای خیل عظیم مردم قرار می‌گیرند. نیروهای امنیتی با برخی از طرفداران تیم تراکتورسازی درگیر می‌شوند و چند هوادار با آمبولانس از ورزشگاه بیرون برده می‌شوند.

در حال حاضر گارد ویژه وارد عمل شده است.

بازیکنان دو تیم در رختکن هستند و به دلیل ازدیاد جمعیت نمی‌توانند از رختکن خارج شوند.

بیش از 10 هزار هوادار تبریزی مقابل در ورودی ورزشگاه هستند.

هواداران تبریزی به شدت ناراحت هستند.

هواداران تراکتورسازی تبریز با نیروی انتظامی درگیر شدند.

پس از قهرمان  نشدن تراکتورسازی در لیگ برتر هواداران تراکتور سازی صندلی های ورزشگاه و همچنین کاغذهای  که قرار بود با آنها جشن قهرمانی بگیرند را آتش زدند و آتش سوزی شدیدی در ورزشگاه رخ داد. براین اساس دود فضای ورزشگاه یادگار را فرا گرفت به طوری که فاصله دو متری مشخص نیست.

تراکتورسازان تمام سطل آشغال های آهنین طبقه دوم ورزشگاه را به زمین چمن پرتاب کردند، نرده های طبقه را شکسته و به پایین پرتاب کردند همچنین استیجی که برای جشن قهرمانی تدارک دیده شد از سوی آنها کاملا شکسته و خرد شد.

در پی این اتفاقات خودروهای آتشنشانی خودرا به ورزشگاه یادگار امام رساندند تا  جو آتشین را فروکش کنند.

۱۳۹۴/۲/۲۳

جنگ زرگری و رسوایی مزدور بی ابرو / عذرخواهی وزارت ارشاد از مهدی خزعلی

من و تو نوشت : 

پس از آنکه معاون وزیر ارشاد روز گذشته برای دلجویی از مهدی خزعلی به دیدار او رفت و قول داد وزارت ارشاد خسارات وارده بر اثر تعطیلی‌ غرفه انتشارت حیان را به او به طور کامل پرداخت کند، امروز علی‌ جنتی ضمن توضیح در رابطه با دلایل تعطیلی‌ غرفه این انتشاراتی در نمایشگاه کتاب در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه "شما از فحاشی‌های آقای خزعلی به مسئولان نظام خبر دارید یا نه، گفت "طبیعت ایشان همین است و نمی‌تواند خارج از طبیعتش عمل کند."

وزیر ارشاد البته دلیل تعطیلی‌ غرفه انتشارت حیان را همان چیزی اعلام کرد که عباس صالحی، معاون فرهنگی‌ وزیر ارشاد و رئیس نمایشگاه کتاب گفته بود. اینکه مشکل انتشارات حیان به خاطر چاپ نکردن کتاب است که طبق آیین‌نامه نمایشگاه ناشری که قصد شرکت در نمایشگاه دارد باید در طول سه سال گذشته ۳۵ کتاب چاپ کرده باشد که ۱۵ کتاب آن در سال ۹۳ منتشر شده باشد. اما این ناشر امسال هیچ کتابی به چاپ نرسانده است. 

عذرخواهی وزارت ارشاد از مهدی خزعلی

 

البته جنتی اشاره نکرد که این مشکل سیستم ثبت‌نام وزارت ارشاد بود و تقصیری متوجه خزعلی نیست و دقیقا به همین خاطر معاون او اقدام به عذرخواهی کرد.

پیش از این گفته شده بود که خزعلی بر اثر درگیری با ماموران و سابقه بیماری قلبی صبح جمعه‌ پس از تعطیلی‌ غرفه انتشارت متعلق به خود راهی‌ بیمارستان شد و دست به اعتصاب غذا زد که در دیدار روز گذشته صالحی از او خواست به اعتصاب غذا پایان دهد.

خزعلی پس از این د دیدار در وب‌سایت خود با اشاره به اینکه برای اولین بار یک مدیر در جمهوری اسلامی عذرخواهی کرده است نوشت صالحی امروز با دسته گل و شیرینی به دفتر انتشارات حیان رفته و به خاطر اشتباه سیستم نمایشگاه عذرخواهی کرد و از دکتر مهدی خزعلی خواست تا به اعتصاب غذایش پایان دهد و تضمین کرد که تمامی خسارات را جبران کنند.

در این خبر اشاره شده است خزعلی با شیرینی‌ که صالحی به دفتر او برده بود اعتصاب غذا خود را شکست.

سگ کشی یا نسل کشی کدام مهم تر اند ؟!

این تناقض رفتاری بی بی سی و من و تو و صدای امریکا من را آزار می دهد . 

این دو تلویزیون انگلیسی و امریکایی در همراهی با سیاست های سیمای میلی رژیم آخوندی به صورت قابل توجهی به خبر سگ کشی پرداختند . 

اینان که در مقابل نسل کشی رژیم سکوت مرگبار می کنند  

تا کنون یک خبر به این شرح و بسط درباره اعدام ها منتشر نکرده اند. 

تا کنون یک مصاحبه با زندانی اعدامی نداشته اند . 

چرا اولویت های مبارزه برا این قدر کم کرده اند. 

ایا مخالفت ما با رژیم بخاطر سگ کشی است یا تجاوز و اعدام و زندان ؟!

 تا کی با این نوع خبر رسانی می خواهند این رژیم را حمایت کنند . 

ای مزدوران  و مامورات اطلاعاتی در بی بی سی و من و تو ! 

 کمی هم وجدان انسانی خود را (اگر مانده است) شاهد قرار دهید 

 لا اقل به ایران بیاندیشید که هم وطنان تان یکی یکی اعدام می شوند

 و شما مزدوری این دولت انگلیس و آخوند ها را ادامه می دهید ! 

لینک خبر من و تو 

مصاحبه با والدین دو نوجوان مورد تجاوز ماموران سعودی


۱۳۹۴/۲/۱۹

شهرام همایون فروزنده را به مناظره طلبید

شهرام همایون فروزنده را به مناظره طلبید 

 

شهرام همایون در ضمن رد سخنان احساسی و بی منطق فروزنده در انتقاد به شاهزاده رضا پهلوی وی را به مناظره طلبید فروزنده چنی پیش در برنامه ای در باره شاهزاده صحبت های جنجالی زد که منجر به اخراج وی از تلویزیون اندیشه  شد

با دوچرخه از رشت تا راین و پرچمی که نشان آن شیروخورشید شد

http://www.dw.de/a-18440900
دویچه وله در خبری نوشت:

فرهود گودرزی مقابل ساختمان دویچه وله در شهر بن، اردیبهشت ۹۴

فرهود گودرزی دوچرخه‌سوار گیلانی که بهمن ۱۳۹۳ با بدرقه رسمی اعضای شورای اسلامی شهر رشت، فرماندار و جمعی از مسئولان دولتی عازم آلمان شده بود، حالا در اردیبهشت ۱۳۹۴ به آلمان رسیده است. او که در آغاز این سفر مورد حمایت رسانه‌ها و مسئولان دولتی ایران قرار داشت، با نصب پرچم شیر و خورشید روی دوچرخه خود، این روزها مورد حملات و اتهامات رسانه‌ها و مسئولان جمهوری اسلامی ایران واقع شده است.

فرهود گودرزی پناهنده نشده و همچنان با پاسپورت ایران به سفر خود ادامه می‌دهد

فرهود گودرزی را دعوت کردم قبل از شروع گفت‌وگو برای صرف قهوه به داخل ساختمان دویچه وله بیاید. مقابل درب ورودی، مامور پذیرش از او کارت شناسایی خواست تا نامش را ثبت کند. پاسپورتش را درآورد و به مامور پذیرش داد. پاسپورت جمهوری اسلامی ایران است. پرسیدم مگر شما آن‌طور که خبرگزاری‌های ایران می‌گویند، پناهنده نشدید؟ فرهود گودرزی: «نه، قرار هم نیست جایی پناهنده شوم. سفرم که تمام شود به ایران بر می‌گردم.»

حضور فرهود گودرزی در برنامه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پیش از سفر به آلمان

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تا پیش از این از فرهود گودرزی دوچرخه‌سوار مطرح گیلانی در برنامه‌های مختلف دعوت کرده است. او که به بیش از ۱۵۵ کشور با دوچرخه سفر کرده در برنامه‌های صدا و سیما از جزئیات سفرهای خود می‌گفت.

فرهود گودرزی که سال‌هاست رکاب می‌زند، سال گذشه نیز پس از اتمام سفر به دور دنیا با دوچرخه و پس از بازگشت از استرالیا به ایران با دوچرخه مورد استقبال علی فتح اللهی فرماندار شهرستان تالش قرار گرفت.