۱۳۹۴/۱۰/۱۰

گنده گویی و خود ستایی به سبک بی بی سی چی ها



مسعود بهنود در گفتگویی به مناسبت 75 سالگی بی بی سی فارسی با داستان سرایی از قول کلفت باباش : ثابت کرد که تنها بی بی سی فارسی راست می گوید .
شنیده بودیم خود گویی و خود خندی...


۱۳۹۴/۱۰/۹

آیا تعصب عربی نوری زاده نشان از مزدور سعودی بودن است


تاکنون بارها از مواضع عربستان دفاع کرده است .
برای حمایت از عرب ها سر و دست می شکند . حتی کاسه داغ تر از آش هم برای شان می شود . در ماجرای تجاوز به دو نوجوان هم می گفت تفتیش و بازرسی بوده است . ولی دولت سعودی آن ماموران بازرسی را محکوم به زندان کرد .!!
در شبکه العربیه برنامه رسمی دارد و بعنوان کارشناس در شبکه کلمه و نور و.. حاضر می شود .
در جلسات تجزیه طلبان عرب دعوت می شود و سخنرانی می کند .
در جشن شاه عربستان هم جز میهمانان است .
چند سالی است تلویزیونی راهاندازی کرده است از نظر کیفیت تصویر در حد عالی !! تنوع برنامه هم دارد ! ولی اصلا آگهی ندارد .

هنوز درباره منبع مالی تلویزیونش شفاف سازی نکرده است
جز اشاره ای کوتاه که از ولیعهد سعودی برای راه اندازی این تلویزیون تشکر کرد . 


اعتراف بی بی سی به حمایت از انقلاب 57


مجری قدیمی بی بی سی فارسی در گفتگویی به مناسبت 75 سالگی بی بی سی فارسی اعتراف کرد که اطلاعیه های خمینی را اعلام می کرده اند . مکان تظاهرات و

شورشها را اطلاع رسانی می کرده اند .
اما در همین حال بهروز آفاق ابراز می دارد حکومتی که با یک ساعت برنامه رادیویی طول موج کوتاه سرنگون شود .... 









عباس میلانی:

چگونگى كودتاى تدريجى شيوخ در ايران!
سرویس بی‌بی‌سی فارسی ۷۵ ساله شد!
«عباس دهقان» از نخستین گزارشگران این رادیو می‌گوید: «ما دقیقا همان چیزی را می‌خواندیم که برای خواندن به ما داده می‌شد. ما حق نداشتیم هیچ تغییری در آن ایجاد کنیم. دو انگلیسی‌زبان در کنار ما بودند که بر کار ما نظارت می‌کردند. آنان به فارسی سخن‌ می‌گفتند و به دقت به ما گوش می‌کردند. درآنروزها جاسوسان انگلیس در ایران شایعاتی را پخش می‌کردند و سپس همان شایعات را به عنوان خبر قطعی از رادیو بازگو میشد. برای نمونه باید خبری را میخواندیم که شاه جواهرات سلطنتی و شمشیر و الماس‌های نادرشاه را دزدیده و خزانه را خالی کرده و پولهای بانک را برداشته و قصد دارد از کشور خارج کند و هنگامی که شاه با کشتی از ایران خارج شد اعلام کردیم جواهرات را باخود برده است. این خبرهایی که ما با جزئیات دقیق و تحلیل و تفسیر خبر درکنارش پخش می‌کردیم به اندازه‌ای تاثیر گذار بود که کسی در دروغ بودنش تردیدی نمیکرد. حتی نمایندگان مجلس آنرا باور کرده بودند و دستور تحقیق دادند و دو نماینده به خزانه بانک ملّی فرستادند و معلوم شد چیزی کم نشده، این خبرها به قدری تاثیرگذار بود که نمایندگان گزارش را هم نپذیرفتند و پس از خروج شاه هم یک تیم تحقیق ویژه تشکیل دادند و لیست جواهرات دوره قاجار را با خزانه مطابقت دادند که در گزارش آن تیم آمده بود، که میزان جواهرات و دارایی خزانه از زمان قاجار بیشتر هم شده و در این چند سال جواهراتی نیز به خزانه افزوده شده که چندی از آنها هدایای خانواده‌های سلطنتی و دولتمردان خارجی به شاهزاده و ملکه‌ پهلوی بود که قانوناً متعلق به خانواده سلطنتی می‌بود و آنان حق داشتند باخود به خارج ببرند که نبرده بودند. ما دیگر خبرهای تیم تحقیق را منتشر نمیکردیم و مشی خودمان را داشتیم»
در یکی از روزهای نخستِ اشغال، رادیو لندن اعلام کرد در ایران مواد خوراکی نیست، چون رضاشاه آنها را به آلمان فروخته است. این در حالی بود که هنوز محصول سال ۱۳۲۰ در حال برداشت بود و نه شرایط استفاده داخلی داشت و نه آماده صادرات بود. هدف از پخش این برنامه‌ها تضعیف و تزلزل موقعیت رضاشاه بود و بسترسازی برای پذیرش برکناری وی بود. همچنین دولت انگلیس از رادیو بی بی‌سی برای ایجاد فاصله بین خود و رضاشاه نیز استفاده میکرد؛ زیرا مردم ایران بر این باور بودند که رضاشاه را انگلیسیها به قدرت رسانده‌اند. رادیو لندن در برنامه‌های فارسی خود پی درپی علیه رضاشاه گفتارهای تندی پخش می‌کرد و روس‌ها نیز با اعلامیه‌های فارسی که توسط هواپیماهای جنگنده روی شهرهای شمالی می‌ریختند، وی را مورد انتقاد قرار میدادند. برای برکناری رضاشاه، وزارت امور خارجه انگلستان به BBC دستور داده بود تا مطالبی را که از قبل توسط آن وزارتخانه تهیه شده بود، به زبان فارسی پخش کنند. مطالب و گفتارهای رادیو بی‌بی‌سی ابتدا درباره حکومت دموکراسی و قانون اساسی بود. بی بی‌سی دستور داشت تا ضمن تحریک مردم ایران، به بازگو کردن مصادیق اقدامات دیکتاتورمآبانه رضاشاه پرداخته و آن را در معرض افکار عمومی ایرانیان قرار دهد. بی بی‌سی پا را از این هم فراتر نهاده و برای تخریب چهره رضاشاه از شایعه‌پراکنی نیز به طرز عجیبی استفاده میکرد.
آماج و سرفصل‌هایِ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﻫﺎی B.B.C در روزهای اشغال ایران اینها بودند:
۱ـ ﺷﺎﻳﻌﻪ ﺳﺎﺯﻱ ﺑــﺮ علیه ﺷــﺎﻩ و نفرت انگیزی توده‌ای برضد او
۲ـ ﻣﺸﺮﻭﻋﻴﺖ ﺑﺨﺸﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺍﺷﻐﺎﻝ ﺍﻳﺮﺍﻥ.
۳ـ ﺷﻜﻞ‌ﺩﻫﻲ ﺍﻓﻜﺎﺭ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺩﺭ راستایِ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻣﺘﻔﻘﻴﻦ و تبلیغ برضدّ متحدین
۴ـ ﺷﻜﺴﺘﻦ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﺍﻳﺮﺍﻧﻴﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺍﺷﻐﺎﻟﮕﺮﺍﻥ.
۵ـ ﻃــﺮﺡ حکومت دموکراسی
یاری‌نـامه و بنمایه‌ها:
ﺍﺳﻨﺎﺩﻱ ﺍﺯ ﺍﺷﻐﺎﻝ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺩﻭﻡ، ﺟﻠﺪ ۲، ﺑﻪ ﻛﻮﺷﺶ ﻣﺮﻛﺰ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﻭ ﺍﺳﻨﺎﺩ ﺭﻳﺎست ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ، ﺗﻬﺮﺍﻥ، ﺧﺎﻧﻪ ﻛﺘﺎﺏ/ استوارت ا، ریچارد: در آخرین روزهای رضاشاه، ترجمه عبدالرضا هوشنگ و کاوه..



۱۳۹۴/۹/۲۸

گاف خفن رشیدپور در گفتگو با شهرام جزایری که خشم بسیاری را برانگیخت + فیلم

شهرام‌جزایری به تازگی میهمان برنامه دید‌در‌شب بود، با اجرای ضعیف ‏رضا‌رشیدپور. رشیدپور اوج اشتباهش در مصاحبه را در دو دقیقه حضور ایلیا، فرزند شهرام جزایری نشان داد که سوال های بی ربط پرسید، خودش هم پشیمان شد ولی دیر شده بود.



رشیدپور: نکنه مقام قهرمانی ایلیا رو هم باباش براش خریده؟
ایلیا: «پدرم به من یاد داده حرفهای ناخوشایند دیگران رو تحمل کنم. من از مدرسه، مسافت خیلی زیادی رو میرم تا باشگاه. چهار ساعت تمرین می‌کنم و می‌تونم قهرمان بشم. همه می‌تونن با این پشتکار.»
در واکنش به این سخنان رشیدپور، برخی از مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی نوشتند اگر ایلیا فرزند یک قاتل هم بود مجری نباید با او این چنین صحبت می‌کرد.
یکی دیگر از مخاطبان دید در شب نوشت: این طرز صحبت کردن نه تنها توهین به یک کودک ۱۱ ساله محسوب می شود بلکه به معنای توهین به فدراسیون کاراته، توهین به داوران و حتی توهین به رقبای ایلیاست.

اما شهرام جزایری هم در این مصاحبه چند صورتک داشت. او نخست صورتک قربانی را به چهره زد. مقصر را هم رسانه ها اعلام کرد. مجری را مسخره می کرد که مسائل اقتصادی را نمی داند، حد و حدود مصاحبه را تعیین می کرد و می خواست همین حد و حدود را برای رسانه ها...تعیین کند. جرم رسانه ها این بوده که فساد را افشا کرده اند.


شهرام جزایری وقتی با عکس الیاس محمودی، قاضی و رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه دوران هاشمی شاهرودی برخورد کرد، در مقام یک قربانی برای الیاس محمودی ابراز تاسف کرد، در مقابل عکس هاشمی شاهرودی هم سکوت کرد. الیاس محمودی هم یک مفسد بود که در پرونده فساد محمدرضا رحیمی نامش به عنوان شریک شنیده شد. او البته حاشیه امنیت دارد و الان وکیل است. شهرام جزایری در جنگ مفسدان بازنده شد ولی قربانی نبود.شهرام جزایری وقتی با عکس الیاس محمودی، قاضی و رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه دوران هاشمی شاهرودی برخورد کرد، در مقام یک قربانی برای الیاس محمودی ابراز تاسف کرد، در مقابل عکس هاشمی شاهرودی هم سکوت کرد. الیاس محمودی هم یک مفسد بود که در پرونده فساد محمدرضا رحیمی نامش به عنوان شریک شنیده شد. او البته حاشیه امنیت دارد و الان وکیل است. شهرام جزایری در جنگ مفسدان بازنده شد ولی قربانی نبود.


۱۳۹۴/۹/۲۴

حمایت عجیب نوری زاده از مهران مدیری


مهران مدیری در سریال عطسه اسم سگی را کوروش نهاده و نوری زاده ضمن پخش این سریال به ان می خندند و می گوید زیباست . ناگهان مهمان وی توهین به کوروش توسط مدیری را گوشزد می کند . وی باز هم به حمایت از وی می پردازد و بسیار ملایم از وی می خواهد عذرخواهی کند .


ماجرای توهین مهران مدیری به کوروش بزرگ

 مهران مدیری، با گذاشتن  نام کوروش بر روی یک سگ  به کوروش و ایرانی‌ها توهین کرده است.


در سری فیلم های عطسه به کارگردانی مهران مدیدری که برای نمایش خانگی تولید می‌شود، یک سگ «کوروش» نامیده می‌شود که این موضوع در فضای مجازی جنجال می آفریند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این فیلم که گویا برآمده از قسمت سوم "عطسه” است از "کوروش" به عنوان نام یک سگ از نژاد "دوبرمن” یاد می شود!
در سکانس مربوطه دیالوگی بین نیما فلاح و سیامک انصاری بدین گونه رد و بدل میشود:
نیما فلاح : ااااا . مرد؟ روحش شاد. کوروش پسر گل چتی بود. آخی. کورش از دم در خونه ما جنب نمیخورد. خیلی با وفا بود.
سیامک انصاری : خیلی بچه وفاداری بود . خیلی بچه وفاداری بود. نگهبان خیلی خوبی بود. من دوبرمن مثل این ندیده بودم. همه اش یاد تو می افتادم؛ چه نوستالژی و چه شباهتی.
همین دیالوگ و به کار بردن نام "کوروش” برای سگی که مرده است سبب شد که موجی از انتقادات روانه صفحه اجتماعی مهران مدیری طراح، کارگردان و بازیگر”عطسه” شود.
از آن سو ادمین صفحه مدیری  یا شاید هم خودش، این متن را به نقل از مدیر روابط عمومی "عطسه” در صفحه مدیری آورد:
لطفا آیتم های سریال "عطسه” را با دقت بیشتری ببینید تا بعضی افراد مریض در فضای مجازی نتوانند از کلمات و موضوعات مختلف سوءاستفاده کنند.
البته که این توضیح هم نه تنها گلایه های مخاطبان را کم نکرد بلکه فقط بر حجم این گلایه ها افزود.


بزرگمهر حسین‌پور در حمایت از مهران مدیری به صحنه امد و نوشت:


« ماجرا اين است كه در يكي از آيتم هاي سريال عطسه يك بنگي حرف هاي پرت و پلا مي زند و هذيان طور به هم مي بافد و در جايي كورش نامي برده مي شود و كه بعد از چند جمله بازيگر نام دوبرمني مي برد و خلاصه اينكه گروه هاي فشار كورش كبير اينطور استنباط كرده اند كه به كورش كبير توهين شده است.»


بزرگمهر حسین‌پور حتی با فرض اینکه در سریال مهران مدیری اسم یک سگ کوروش باشد، از او دفاع می‌کند و می‌نویسد: «نهايت توهين به قول دوستان اين بوده كه يك بنگي به صورت مبهم اسم كورش را روي سگ گذاشته است. خب چه ايرادي داري؟ اين فرهنگ سگ ستيزي را فراموش كنيد. سگ يكي از بهترين موجودات خداست. از خيلي از انسان هاي روي زمين رفتارش مهربان تر، وفادارانه تر و متعهدانه تر است. پيشاپيش پيشنهاد مي كنم اسم سگ هايتان را لطفا "بزرگمهر" بگذاريد.»

۱۳۹۴/۹/۲۲

پاسخی به خواننده رژیم در مباحث تاریخی !!!

شاید برای شما هم تعجب آور باشد که یک خواننده درباره تاریخ ایران باستان و کوروش بزرگ صاحب نظر شود!اخیرا حامد زمانی متنی حاوی پرسش هایی درباره کوروش بزرگ در صفحات مجازی گسترش داده است. خواننده ای که با آهنگ مرگ بر آمریکا جایی برای خود در صدا و سیما باز کرد و پس از مدتی، نماهنگ های با کیفیت مطلوب (احتمالا پر خرج) برای او ساخته شد.


چرا نام کورش در شاهنامه تحت همین نام ذکر نشده است؟

خیلی هم عجیب نیست که ما ایرانیها و افغانها و تاجیکان (صرف نظر از من عاشق و مریض و معتاد استوره ها) نام شاهنامه ای کورش بزرگ  را نمی شناسیم. اصلاً می دانیم که این کورش بزرگ، کورش سوم هخامنشی است یا پدر بزرگش کورش دوم خاندان هخامنشی؟از سوی دیگر، مگر ما نامهای قهرمانان شاهنامه ای کیخسرو  و گرشاسپ/رستم بزرگ شاهنامه ای و اوستایی را در عرصه تاریخ می شناسیم : اولی متعلق به ویرانگر امپراطوری بزرگ آشوریان یعنی کیاکسار مادی خبر هرودوت (در اصل کی آخسارو، یا کی خشثرو) همان هوخشتره است و دومی نخستین شکست دهنده ایرانی آشوریان که در پای حصار شهر آمل مازندران لشکریان متجاوز ایشان را کشتار کرد و خشتریتی (کیکاوس، سومین پادشاه بزرگ ماد/کیانیان) از محاصره نجات داد یعنی همان آترادات پیشوای مردان که کورش سوم را برای افتخار فرزند وی می خواندند و...کلاً ما ایرانیها یا کشورهای فارسی زبان یک کتاب تاریخ اساتیری به نام شاهنامه داریم و یکی هم تاریخ مدون است که بر پایه منابع یونانی و رومی و اسلامی است که این یکی در مدارس و دانشگاهها تدریس میشود. واین دو به موازات هم موجود هستند ولی غالباً بیگانه از هم. قسمت اول تاریخ اساتیری که با پیشدادیان و کیانیان و نوذریان باشند تا حال بیشتر افسانه تصور شده اند تا تاریخ...در حالی که حقیقت این است که آن تاریخ افسانه ای شده کهن ایرانیان است و تنها احتیاج به غور و بررسی علمی تطبیقی دارد که بیش از آن که کار یک محقق صرفاً تاریخ دان باشد کار یک ریاضی دان است که افکارش با علم تطبیق ریاضی پرورده شده باشد و هر وجه اشتراک لفظ و واقعه و معنی را در این باب نه تنها نادیده نگیرد بلکه به دیده منت بنگرد.با کنکاش در داستان کودکی کورش به نقل از هرودوت ، می توان شباهتهای بسیاری میان آن و داستان کودکی فریدون (یعنی جهانگشا از خاندان نوذری= پادشاهی جدید) داشت که در اوستا اسمش ثراتئونه (سومین"کورش") یا قوچ دوشاخ آمده است که این دومی را همچنین می توان معنی نام شاهنامه ای وی یعنی فریدون به شمار آورد. کلمه سرو (ثرو) به اوستایی به معنی شاخ است. همان کورشی که مولانا ابوالکلام آزاد به درستی با ذوالقرنین (یعنی قوچ دوشاخ) در قرآن یکی دانسته است. ولی وی هم که در راه  این تحقیق سنگ تمام گذاشته، هنوز نمی دانسته که نام کوروش در زبان پارسی باستان و پهلوی (فارسی میانه) خود به معنی قوچ است. پدر بزرگ مادری کورش دوم یعنی آستیاگ اول (=تاجدار،منظور فرورتیش، فرائورت، سیاوش) و نواده اش آستیاگ دوم (آژدیاک= ثروتمند) را از قدیم از عهد لااقّل از عهد موسی خورنی مورخ ارمنی عهد قباد ساسانی با آژی دهاک (پادشاه ماروش= در اصل منظور مردوک خدای بابلیها و پادشاهان بابلی که با مادها متحد و خویشاوند شده بودند) یکی به شمار آورده اند.داستان کودکی فریدون و کورش در اساس یکسان است: فرانک، مادر فریدون همان سپاکو (دایه شیر دهنده کورش) است. این نام از آنجا پیدا شده است که نام پارس به زبان سکایی به معنی پلنگ/یوزپلنگ (معروف به سگ بالدار) بوده است. پلنگی که پوستش بدنه درفش کاویانی فریدون/کورش تشکیل بوده است. ولی در اوستا و شاهنامه آژی دهاک (ضحاک، آستیاگ دوم) پدر بزرگ فریدون/کورش سوم نبوده است. و این درست است زیرا که این کورش دوم یعنی توس نوذری سپهسالار کیخسرو /کیاکسار بوده که نواده دختری آستیاگ اول (=تاجدار نخستین، فرائورت/سیاوش) بوده است. طبیعی است تشابه نامها، سبب یکی شدن اخبار مربوط به کورش دوم و نواده اش کورش سوم در قرون و اعصار بعد گردیده است.چنانکه در کورشنامه گزنفون این دو کورش بزرگ تاریخ ایران یکی و یگانه شده و سردار همان کیاکسار (کیخسرو، هوخشتره) به شمار آمده است. کورش سوم این آستیاگ دوم پسر کی آخسارو را شکست داده و موجب قتل وی گردید، همانطوریکه در نقش ملی اش فریدون همین معامله را با اژی دهاک/ضحاک (خندان= آشّور، اسحاق) نمود.سه پسر فریدون یعنی سلم (سرور بزرگ)، تور (وحشی) و ایرج (نجیب) به ترتیب به جای مگابرن ویشتاسپ (نخست فرماندار ماد سفلی و سپس در زمان کورش، فرماندار گرگان)، کمبوجیه سوم و گئوماته بردیه (ایرج، آرای آرایان، سپیتاک زرتشت، نخست حاکم آذربایجان و اران و ارمنستان و بعد زمان کورش حاکم بلخ و شمال غربی هندوستان) بوده اند که از این میان مگابرن ویشتاسپ و برادر کوچکش سپیتاک زرتشت (برمایون، داماد و پسرخوانده/برادر خوانده محبوب کورش) پسران سپیتمه جمشید (داماد و  ولیعهد آستیاگ دوم) پادشاه ولایات جنوب قفقاز بوده است که کورش سوم برای زنده باقی نگذاشتن رقیب وی را هم مقتول ساخت ولی با همسر او آمیتیدا (دانای منش نیک، دختر آستیاگ) ازدواج کرده و  دو پسرش را به حکمرانی گرگان و سمت هندوستان و بلخ بر گماشت و رسماً به پسر خواندگیشان پذیرفت.بنابراین دو پسر خوانده کورش از جانب پدری از خاندان سپیتمه جمشید پیشدادی، از سوی دیگر از جهت مادر نسب از خاندان وجیه المله کیانی یعنی پادشاهان ماد (فرتریان= پادشاهان پیشین) و از جانب دیگر پسر خواندگان فریدون/کورش سوم هخامنشی بوده اند. البته دور از ذهن نیست که در نزد ایرانیان نام رسمی کورش سوم (سومین قوچ) در مقابل لقب پر طمطراق وی یعنی فریدون (جهانگشا) رنگ باخته و فراموش شده باشد.از میان ایرانشناسان کارهای هرتسفلد و آرتورکریستن سن در باب تاریخ تطبیقی ایران باستان تحسین انگیزترین هستند. هرتسفلد بزرگ که نخستین کسی است که زرتشت بزرگ را در وجود سپیتاک بردیه داماد و پسر خوانده کورش سوم  دیده (گرچه در صد کمی از شخصیت تاریخی وی را شناسایی نموده) و در باب خود کورش سوم کاملاً به خطا رفته و در عرصه اساتیر ملی شاهنامه و اوستا وی را با کیخسرو (در اصل کی خشثرو= هوخشتره) معادل دانسته است. آتوسا (ملقب به استر در تورات، در واقع ملقب به ایشتار الهه عشق) که در روایت خارس میتیلنی، رئیس تشکیلات دربار اسکندر در ایران همسر زریادر (زرین تن= زرتشت) بوده، همان همسر گئوماته بردیه / زرتشت است که در روایات زرتشتی در رابطه با زرتشت تحت لقب هووی (نیک نژاد، شاهدخت) دختر فرشوشتر (شهریار جوان، کورش نوذری) ظاهر شده است. داریوش قاتل گئوماته بردیه/زرتشت با همین همسر وی ازدواج نمود و از وی خشایارشا (بهمن اسفندیار) را به دنیا آورد. نام اسفندیار (سپنداته= مقدس) گسترش دهنده آیین زرتشتی را هم که کتسیاس طبیب و مورخ یونانی دربار پادشاهان میانی لقب گئوماته بردیه آورده هرتسفلد به نادرستی به قاتل و دامادش داریوش اول منتسب می نماید. این موضوعات مربوط به یکی بودن این آتوسا و آن مگابرن ویشتاسپ و سپیتاک زرتشت/اسفندیار پسران سپیتمه جمشید که در رابطه با هم ، هم در تاریخ اساتیری و هم در تاریخ مدون حضور دارند، این افراد مشترک تاریخ اساتیری و تاریخ مدون ایران با ردیف شدنشان کنار هم پرده از روی تاریخ اساتیری کهن ایران بر می دارند، و این امر را ایرانشناسان هرتل و هرتسفلد به طور ناقص ولی نخستین بار انجام داده اند

۱۳۹۴/۹/۲۱

شهرام همایون عطسه را تحریم کرد

شهرام همایون مدیر کانال یک در پست فیس بوک خود خواستار تحریم عطسه شد
سریال اینترنتی عطسه مدتی است در فضای مجازی منتشر می شود .
کارگردان این سریال مهران مدیری مهره وزارت اطلاعات است .
هرچند این سریال  اصلا مورد استقبال مردم قرار نگرفته ولی شهرام همایون خواستار تحریم این سریال ضد فرهنگی شده است .