۱۳۹۳/۳/۲

آزادی های مجازی و یواشکی سوپاپ اطمینان رژیم

چندی است تلویزیون های صدای امریکا ، بی بی سی ، و رادیو فردا و من و تو در اقدامی هماهنگ به پوشش فعالیت یک صفحه فیس بوک می پردازند و در سطح وسیعی آنرا تبلیغ می کنند. 

آیا این چه حرکت جدید و براندازانه و مهمی است که تلویزیون صدای امریکا ، بی بی سی ، و رادیو فردا و من و تو بصورت هماهنگ آنرا مهم جلوه می دهند. 

سالها قبل بانوان شجاع و روشنفکر ایرانی در فیس بوک عکس های بی حجاب خود را منتشر کرده اند. این حرکت معصومه علینژاد (خبرنگار پارلمانی پیشین ج . ا . ا )  نوعی حرکت به عقب و حتی راهی برای تخلیه جوانان در فضای مجازی است. 

به بیان دیگر این جا اندازان با این کار سوپاپ اطمینانی برای رژیم فراهم می کنند تا انرژی اعتراضی جوانان را تخلیه کنند. 

حال بی بی سی و صدای امریکا و رادیو فردا و من و تو و.. چرا به این طرح اینقدر بها داده است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که شخصی که این صفحه را مدیریت می کند در همه این تلویزیون و رادیو ها بعنوان خبرنگار مشترک برنامه دارد و عامل مشترک بین این شبکه هاست ضمن اینکه این فرد مصاحبه های زیادی هم با مسئولین سطح بالای رژیم داشته است و هیچ یک از آنها هم بخاطر این مصاحبه ها مواخذه نشده اند. 

مهمتر از همه این که صدا و سیما و رسانه های رژیم که همیشه این مسائل و موضوعات را بایکوت و سانسور خبری کامل  می نمود اما اینبار در همه سایت ها و حتی رسانه های خود هم به این مسئله به صورت اشکار پرداخته است. و این مسئله نشان از بی خطری این طرح برای جمهوری اسلامی است و در نگاهی دیگر این طرح به دست عوامل خود در خارج کشور مدیریت می شود و لازمه تکمیل ان هم تبلیغ ان در رسانه های مختلف است.

پس مشخص شد که این خبرنگار مشترک عامل مورد اتفاق هر سه دولت امریکا انگلیس و ایران است که از این طریق به رابطه این دولت ها کمک کند و خوراکی مشترک برای رسانه های انها فراهم کند. 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

به نظر شما رسانه مستقل وجود دارد؟
رسانه مستقل چه ویژگی باید داشته باشد؟