۱۳۹۳/۵/۱۹

شغل جدیدی در ایران : شماره گیر!

فکر کن از طرف سئوال می کنی: « ماهی چقدر درآمد داری؟» می گوید: « روزی یک میلیون تومان» بعد سئوال می کنی: « یعنی استاد دانشگاه یا پزشک یا تاجر هستی؟» می گوید: « نه، من شماره گیر هستم.» می پرسی: « یعنی شماره تلفن مردم را می گیری؟» می خندد و می گوید: « نه بابا، شماره تلفن گرفتن که شغل نیست، من جلوی شماره را می گیرم.» بعد فکری می کنی و می گویی: « آهان! پس شغلت اینه که جلوی دادن شماره تلفن به مردم را می گیری و وقتی از آنها رشوه گرفتی شماره تلفن شان را به آنها می دهی؟» می خندد و می گوید: « نه، اولا من شغل خصوصی دارم، دوم اینکه چرا گیر دادی به تلفن؟ مگر فقط تلفن شماره دارد؟» فکری می کنی و می پرسی: « خوب! جلوی چه شماره ای را می گیری؟» می گوید: « من جلوی شماره ماشین را می گیرم.» فکر می کنی که بالاخره فهمیدی شغلش چیست، می پرسی: « پس لابد مانع می شوی که به ماشین ها شماره داده شود و وقتی شماره را به صاحب ماشین می دهی که از آنها رشوه می گیری؟» حوصله اش سر می رود و می گوید: « اوشکول جان! گفتم که من کار دولتی ندارم و رشوه هم نمی گیرم، من نان حلال در می آورم.» تو هم حوصله ات سر می رود و می گویی: « بسه دیگه بیست سئوالی، خودت بگو چطوری جلوی شماره را می گیری که روزی یک میلیون تومان پول در می آوری؟»

این آقای محترم و خیلی آدمهای دیگر مثل او کارشان این است که با موتورسیکلت می ایستند در مبادی طرح ترافیک و با گرفتن پول از ماشین هایی که می خواهند بدون داشتن مجوز ورود به منطقه طرح ترافیک وارد بشوند، با موتور سیکلت شان پشت سر ماشین می روند و جلوی دوربین هایی که از ماشین های خلاف کار عکس می گیرند را می گیرند تا ماشین وارد طرح ترافیک بشود. این کار هم بیست ثانیه طول می کشد و در مقابل این بیست ثانیه از هر ماشینی پنج هزار تومان می گیرند. آن وقت شما بگوئید ایرانی ها خلاقیت ندارند. خیلی هم دارند. طرف در جبهه سالها زرشک پاک می کرد. از او پرسیدند چطوری در عملیات جنگی زرشک پاک می کنی؟ گفت: « خیلی ساده! وقتی رزمندگان ما حمله می کنند و مواضع دشمن را می گیرند، روی دیوارهای مناطق تسخیر شده می نویسند " تا کربلا راهی نیست" ضد انقلاب هم زیر این شعار می نویسد " زرشک" ما هم کارمان این است که زرشک را از روی دیوار پاک می کنیم. این هم یک خلاقیت دیگر جهت شغل آفرینی. یعنی اگر درست فکر کنیم می فهمیم در اقتصاد ایران مشاغلی مثل " جلوشماره گیری"، " زرشک پاک کنی" ، " وازکتومی بررسی کنی"، " پرده دوزی"، " بنگاه بهشت بری جمعه"، " دلواپس سازی"، " آمار اصلاح کنی"، " دوزندگی پرچم آمریکا برای آتش زدن" و هزار خلاقیت دیگر باعث شده ما کلی بیکارمان سرکار بروند. البته بگذریم از اینکه کلا همه مان سرکار می رویم. این هم عکس های این برادران زحنکش و خلاق.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

به نظر شما رسانه مستقل وجود دارد؟
رسانه مستقل چه ویژگی باید داشته باشد؟