۱۳۹۳/۲/۶

مصاحبه گاردین با مادری که قاتل فرزندش را روی چوبه دار بخشید


چندین روز قبل از روز قصاص عبدالله به خوابم آمد و از من خواست که قاتلش را ببخشم،اما من نتوانستم خودم را قانع کنم که او را ببخشایم؛اما دقیقا دو روز قبل از اعدام قاتل،مجددا عبدالله به خوابم آمد،اما این بار با من صحبتی نکرد و درخواست من برای صحبت را رد کرد. وی که از طریق تلفن با گاردین صحبت کرده می گوید: تا لحظه ای که طناب را از گردن بلال برداشتم تصمیمی از پیش نگرفته بودم

سامره  علی نژاد، مادری است که اکنون دیگر آنقدر مشهور شده است که رسانه های خارجی برای مصاحبه با وی وقت بگیرند. علی نژاد مادری است که قاتل فرزندش را بر روی چوبه دار بخشید و به او عمره دوباره ای داد.روزنامه گاردین انگلیس از جمله روزنامه های خارجی است که به سراغ او رفته و در مورد رفتارش در قبال بخشش قاتل فرزندش صحبت کرده است.

 وی به این روزنامه می گوید که نخستین بار خواب دیده است که قاتل فرزندش را بخشیده است،اما تاکید می کند که نمی خواسته به این خواب اعتنا کند. 

فرزند وی عبدالله حسین زاده در سال 2007 در یک نزاع خیابانی کشته می شود.وی در هنگام مرگش 18 سال سن داشته است.قاتل وی مشخص است. بلال! فردی که هر روز به روز به قصاص نزدیک تر می شود. اما هر چه به روز قصاص نزدیک تر می شده عبدالله بیشتر به خواب مادر آمده و از وی خواسته که قاتل را ببخشاید. 

سامره  به گاردین می گوید:

چندین روز قبل از روز قصاص عبدالله به خوابم آمد و از من خواست که قاتلش را ببخشم،اما من نتوانستم خودم را قانع کنم که او را ببخشایم؛اما دقیقا دو روز قبل از اعدام قاتل،مجددا عبدالله به خوابم آمد،اما این بار با من صحبتی نکرد و درخواست من برای صحبت را رد کرد. 

وی که از طریق تلفن با گاردین صحبت کرده می گوید: تا لحظه ای که طناب را از گردن بلال برداشتم تصمیمی از پیش نگرفته بودم. تصمیمی که در نهایت دل میلیون ها ایرانی و غیر ایرانی را با وی و عملش همراه کرد. 

همسر سامره  که قانونا می توانست قاتل را ببخشاید،اختیار را به همسرش واگذار کرده بود . عبدالغنی پدر مقتول فقط به سامره توصیه کرده بود که فقط خدا را ببین و اتفاقی که قرار است رخ دهد. در روز قصاص هم وی به همسرش گفته بود تو رنج زیادی کشیده ای و حرف نهایی،حرف توست.هر چه تو بگویی.

سامره  اما بعد از بخشش می گوید که مادر بلال گویی دوبال برای پرواز به او داده بودند مادری که اکنون می گوید او نیز خوشحال است که مردم را با این تصمیمش خوشحال کرده است. وی اضافه می کند اینکه ایرانیان او را مادر خطاب می کنند خوشحال است.سامره تاکید می کند زمانی که فردی دیگری را به قتل می رسانده تنها او را نکشته، بلکه پدر و مادر مقتول را نیز کشته است .

سامره  مجددا تاکید می کند وقتی مادری بچه اش را از دست می دهد انگار عضوی از بدنش را از دست داده است و او نیز در خلال این سالها احساس می کرده که عضوی از بدنش از دست رفته است.اما اینک و پس از آن بخش احساس آرامش و سبکی می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

به نظر شما رسانه مستقل وجود دارد؟
رسانه مستقل چه ویژگی باید داشته باشد؟