۱۳۹۲/۱۱/۳

" دیودونه امبالا امبالا " کیست؟ کونل (Quenelle)چیست؟

مطلبی  طی روزهای گذشته، در صدر اخبار رسانه های فرانسه قرار گرفت؛ ممنوعیت فعالیت دیودونه امبالا امبالا، هنرمند فرانسوی.

 

اتهامی که به او زده شده، "اظهارات نژاد پرستانه و یهودستیزانه" است. او تاکنون با هنرمندان یهودی نیز برنامه اجرا کرده است.


وکلای دیودونه چندی پیش از حق دیودونه دفاع کردند اما دولت اولاند و به خصوص "والس" وزیر کشور فرانسه که از مخالفان سرسخت دیودونه به شمار می روند، طی روزهای گذشته حملات شدیدی علیه او داشته اند.

تاثیر برنامه های این هنرمند فرانسوی تا انجا بوده که فرانسوا اولاند در صحبت های اخیر خود از نمایندگان دولت خواسته بود از برگزاری آنچه که او "تئاتر نژاد پرستانه و یهودستیزانه" خوانده، ممانعت کنند.

 

او همچنین در مصاحبه مطبوعاتی خود در پاسخ به یک خبرنگار تصریح کرد "آقای ام بالا ام بالا تلاش های آشکاری در خصوص یهودی ستیزی انجام داده است."

ماجرا از آنجا آغاز می شود که آقای دیودونه چند حرکت بر ضد صهیونیست ها اختراع کرده که یکی از آنها با عنوان کونل (Quenelle) به یک نماد فراگیر تبدیل شد. این نماد آنقدر برای صهیونیست ها گران تمام می شود که رسانه های اسرائیلی را مجبور به واکنش های تند بر علیه این افراد وحتی اروپا واداشت.

 

با این حال رسانه های فرانسه به صورت گسترده، دادگاه دیودونه را پوشش دادند. دادگاهی که با فشار دولت فرانسه طولانی شد. اما در مقابل اخبار مربوط به حضور حامیان دیودونه در محل نمایش او، سالن زنیت  Zenith در شهر نانت. به منظور سیاه نشان دادن دیودونه و حامیان اش جهت دهی و یا سانسور شد.

 

بی بی سی هم چندی پیش درباره این حرکت و این شخصیت مطلبی نوشته بود : 

Who, What, Why: What is the quenelle gesture

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

به نظر شما رسانه مستقل وجود دارد؟
رسانه مستقل چه ویژگی باید داشته باشد؟