۱۳۹۲/۱۱/۲

ایران جزایر تنب بزرگ و کوچک را واگذار کرد!

به گزارش پایگاه Defensenews ، یک مقام بلند پایه ی امارات مدعی شد مقامات ایران و امارات عربی در ماههای گذشته با کمک دولت عمان به مذاکرات مخفیانه درباره ی جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس پرداخته اند.


بنابر این منبع ، در توافق حاصل شده در حال حاضر ایران با واگذاری کنترل جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک به امارات عربی موافقت کرده است و مذاکرات بر سر جزیره ابوموسی ادامه دارد.
این منبع همچنین ادامه داد حقوق ایران در کف دریای خلیج فارس حفظ شده در حالیکه امارات عربی حق حاکمیت خود بر زمین را دریافت کرده است ... دولت عمان نیز در این قرارداد کنترل کوهستان راس موساندوم که در منطقه ی استراتژیک مشرف به خلیج واقع شده است را در ازای نفت و گاز رایگان به ایران خواهد داد.
بنابر این خبر ، قرارداد میان ایران و امارات روز ۲۴ دسامبر گذشته منعقد شده است. این منبع اماراتی همچنین ادعا کرد نیروهای مسلح ایران در حال کاهش نیروهای خود در جزیره ابوموسی است که سال گذشته سپاه پاسداران یک پایگاه دریایی در آن مستقر کرده بود.
پیش از این نیز در ماه دسامبر یکی از مقامات آمریکایی ادعا کرده بود ایران جنگنده های سوخو-۲۵ خود را از جزیره ی ابوموسی فراخوانده است.

۱ نظر:

به نظر شما رسانه مستقل وجود دارد؟
رسانه مستقل چه ویژگی باید داشته باشد؟