۱۳۹۲/۱۱/۲۹

اصلاح طلبان خیزش بختیاری ها را بی مورد دانستند.

اصلاح طلبان و جا اندازان در واکنش به خیزش غیرتمندانه بختیاری ها واکنش های جالبی داشتند که دقیقا همگام با بی بی سی و صدای امریکا بود. 

به همین دلیل بر من ثابت شد برخی رسانه های دولتی مثل بی بی سی فارسی ، صدای امریکا ، رها تی وی و رادیو فردا  و برخی سبز الهی ها با کمک به دولت حسن روحانی همه دست به دست هم داده اند برای جا اندازی و بقای این رژیم و به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند. 

در اینجا اظهارات دو نفر از اصلاح طلبان سرشناس را برایتان می گذارم اگر شما هم موردی اینچنین یافید اطلاع دهید. 

علی اصغر رمضانپور که برخی او را رابط بی بی سی فارسی و دولت روحانی می دانند در فیس بوک خود نوشت : 

"با در میان پژوهشگران مطالعات فرهنگی این واقعیت پذیرفته شده است که هر قومی یک پیام رسانه ای را بر اساس حساسیت های قومی خود می شنود، بر اساس این گزاره، می توان به بسیاری از بختیاری ها حق داد که از دیدن این بخش ناراحت شده باشند اگر چه اگر فارغ از حساسیت های قومی این صحنه را ببینیم هیچ نکته توهین آمیزی ندارد."

https://www.facebook.com/photo.php?v=709312065757460

احمد رافت که قبلا گزارشگر صدای امریکا و اکنون مجری رها تی وی می باشد هم در وبلاگ شخصی اش نوشت:

 

"بختیاری ها و غیرت بی جا



از طرف مدیریت تلویزیون رها به بنده پیشنهاد شد تا درباره اعتراض بختیاری ها به سریال سرزمین کهن که از تلویزیون رژیم پخش شده برنامه ای بسازم.
اما من به دلایلی این موضوع را قبول نکردم و تا الان هم زیر بارش نرفتم هرچند اگر فشار بیشتری بیاورند شاید مجبور به قبول این مطلب بشوم ولی از اکنون بگویم که این موضوع اصلا برای طرح در برنامه بنده یعنی شبنامه نیست.
اما علت این اصرار بنده برای عدم حمایت از این اعتراض چنو مورد می باشد :
1-      من سریال سرزمین کهن را ندیدم ولی در هر حال برایم سوالی پیش آمده است: چرا دوستان لر و بختیاری که این روزها در اعتراض به داستان یک فیلم، که واقعیت نیست و زائیده تخیل است، تظاهرات برگزار می کنند، ولی ۳ سال حصر غیر قانونی و غیر موجه دو لر یعنی خانم زهرا رهنورد و آقای مهذی کروبی،که واقعیت محض است، به هیچوجه ناراحتشان نکرد؟
2-      کارگردان این فیلم  یعنی آقای کمال تبریزی به هیچ وجه شخصیتی نیست که به ایرانی ها از هر قوم و ملیت و قبیله ای توهین کند . ایشان در سابقه درخشان خود فیلم های خوبی داشته که بارها نظام حاکم را به چالش کشیده است که از جمله آنان فیلم مارمولک است.
3-      آنطور که بعضی دوستان گفتند و در  نامه ها و پیام های عذر خواهی منتشر شد شخصیت اصلی سریال سرزمین کهن و قهرمان داستان یک بختیاری است ؛ پس بختیاری های عزیز غیرتشان بی جا و خشم شان بی مورد فوران داشته است.
4-      دیالگی که بختیاری ها آنرا توهین به خود می دانند فقط همین جمله است: "می گویم که بختیاری ها چگونه بختیاری شدند. " و این جمله هم از زبان یک دشمن ایران که با روسها هم پیمان است ، بیان می شود. من این جمله را به هیچ وجه در یک فیلم توهین نمی دانم.
5-      به هر حال بنده نمی توانم در حمایت از عده ای که نه درک و شعور تحلیل فیلم را دارند و نه آنقدر صبر و تامل دارند که فیلم را تا انتها ببینند برنامه ای بسازم. بخصوص وقتی برخی فیلم ها را دیدم که چوپانان و عشایر و بیابان نشینان بختیاری را برای اعتراض به شهر ها کشانده بودند."

http://ahmadrafat22.blogspot.com/2014/02/blog-post_18.html

مسیح(معصومه )علینژآد  هم که پای ثابت صدای امریکا و بی بی سی و رادیو فردا و من و تو است 

در فیس بوکش ضمن اینکه تنها یک مطلب درباره بختیاری ها گذاشته بود و بیشتر مطالب اخیرش درباره کروات می باشد؛ ضمن انتشار نامه بازیگر توهین کننده نوشت :

"اعتراض بختیاری های عزیز را به اشتراک گذاشتم و حالا پاسخ امیر آقایی را هم بخوانیم و تامل کنیم":



نامه امیر اقایی در رابطه با سریال توقیف شده سرزمین کهن

این تنها می تواند از فواید مخصوص فلات ما باشد که چند هفته است سربازان بی گناه سرزمینمان در اسارت اند و هیچ صدایی از کسی بر نمی آید.ما عادت داریم از سوراخ سوزن رد شویم و از درب دروازه نه !!!!
صدای اعتراض بختیاری های عزیز را شنیدم که در چند روز گذشته؛ از هر ناسزا و پیامک گرفته تا تهدید و ارعاب فروگذار نبودند.
سپاس می گویم مردم سرزمینی را که آنقدر صبور نبودند و نخواستند صبر پیشه کنند تا ببینند نه کمال تبریری ؛نه من ؛ و نه هیچ کس دیگری قصد بی احترامی به قومی را نداشته است.این ساده انگاری در رگ و خون ما جاری ست.یاد آور می شوم فیلمهای کمال تبریزی را که سالهاست توقیف است.یادآور می شوم ممنوع الکاری و جریمه ام را برای بازی نکردن در فیلمی که شما دوستش نداشتید.
برادران عزیز بختیاری؛
غیرتتان را می ستایم و به نوبه ی خود؛تنها می توانم بگویم قصد ما بی احترامی نبوده است.اساسآ قهرمان سریال سرزمین کهن یک بختیاری ست.اما یک سوال برایم باقی ست: آنروزهایی که برای مردم سرزمینم محکوم به ممنوع الکاری بودم؛از این خیل غیرت و جوانمردی؛چرا حتی شاخه ی گلی برای تسکین
زخمهایم روانه ام نشد؟
با احترام
امیر آقایی"

 https://www.facebook.com/masihalinejad?ref=ts&fref=ts

ابراهیم نبوی هم در فیس بوک خود اعتراضاتی که بختیاری های غیور به فیلم کمال تبریزی شده را با اعتراضاتی که به فیلم رستاخیز و.. شده یکی دانست و این اعتراضات را به نقد کشید.  و نوشت : 


"حالا که اندکی از علما و اغلب مداحان گفته اند که فیلم رستاخیز مشکل دارد و توهین به امام حسین است و عده ای از بختیاری ها گفته اند که سریال کمال تبریزی توهین آمیز است، و فرج شلحشور گفته است اغلب کارکنان سینمای ایران عامل صهیونیسم هستند و حزب الله گفته است فیلم " عصبانی تیستم" درمیشیان تحریف تاریخ و ترویج جنبش سبز است و ائمه جمعه و سرداران سپاه و مداحان و مراجع همه به فیلمهای ایرانی ایراد گرفته اند، لذا پیشنهاد می کنیم سال آینده خود مسئولان و علما و ائمه جمعه و نمایندگان شنبه و غیره فیلمهای جشنواره سال بعدی را بسازند."

https://www.facebook.com/Ebrahim.Nabavi.Page?ref=ts&fref=ts

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

به نظر شما رسانه مستقل وجود دارد؟
رسانه مستقل چه ویژگی باید داشته باشد؟