۱۳۹۲/۱۲/۱

صداوسیما کنفرانس خبری ظریف و اشتون را بایکوت کرد

 

اشتون: شروع خوبی بود/ظریف: دور بعدی مذاکرات قبل از نوروز برگزار می شود/توافق کردیم که تنها بر سر مساله هسته ای مذاکره کنیم و یکدیگر را غافلگیر نکنیم/امیدواریم که آمریکا توافق را به آرام کردن گروه های فشار ترجیح دهد

باوجود اینکه نزدیک به یک ساعت از پایان کنفرانس خبری مشترک ظریف و اشتون می گذرد، هیچ یک از شبکه های صداوسیما از جمله شبکه خبر اشاره ای به نتیجه مذاکرات نکردند.

شبکه ی خبر نیز هم اکنون در حال پخش اخبار مربوط به اوکراین و پاکستان است و تاکنون هیچیک از بخش های خبری خود را اختصاص به مذاکرات و البته نتایج آن نداده است.

 این در حالیست که تمامی رسانه های بین المللی کنفرانس مشترک ظریف و اشتون را مستقیم پخش کردند.

ظاهرا مسئولان صداوسیما ارزش خبری بحران اوکراین را بیشتر از مذاکرات هسته ای وین برای مردم ایران می دانند.

کاترین اشتون، پس از پایان این دور از مذاکرات در وین در کنفرانسی خبری در جمع خبرنگاران گفت: خیلی کار برای انجام دادن داریم و آسان نخواهد بود. شروع خوبی داشتیم و باید کارهای تکنیکی را انجام دهیم

ظریف وزیر خارجه کشورمان گفت که دو طرف معتقدند که شروع خوبی بود.

وی افزود: کار زیادی پیش رو داریم اما پیشرفت های خوبی کردیم.

ظریف اضافه کرد: دور بعدی مذاکرات 17 مارس قبل از نوروز در سطح بنده و خانم اشتون خواهد بود.

وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد: مذاکرات محدود به مسئله هسته ای خواهد بود.

ظریف بیان داشت: همگی باید تلاش کنیم که این فرصت پیش آمده از دست نرود.

وی افزود: جو مذاکرات مثبت و جدی بود اما مثبت تر از آنچه انتظار داشتم بود البته اختلافاتی وجود داشت اما توافق کردیم که تنها در مورد مساله هسته ای مذاکره کنیم.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: توانایی نظامی و علمی ما ربطی به مذاکرات ندارد و هیچگونه گفتگویی در مورد برچیدن سایت های هسته ای نشد.

ظریف با اشاره به سخنان مقامات آمریکایی در چندین ماه گذشته گفت: ما توافق کردیم که هیچ کس طرف دیگری را با ادعاهای جدید غافلگیر نکند.

وی اضافه کرد: لفاظی های آمریکا در چنید ماه گذشته کمک کننده نبود و حتی باعث تشدید بی اعتمادی شد، ما امیدواریم که آنها توافق را به آرام کردن گروه های فشار ترجیح دهند.

وزیر خارجه کشورمان گفت: در این مذاکرات همچنین درمورد چارچوبی که برای رسیدن به راه حل نهایی به ما کمک کند توافق کردیم در همین رابطه متخصصان فنی در ماه مارس با یکدیگر ملاقات می کنند و ما و خانم اشتون نیز در روز 17 مارس قبل از فرارسیدن نوروز جلسه بعدی را خواهیم داشت.

علی عروضی خبرنگار ان بی سی با اشاره به سخنان کوتاه وزیر خراجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: ظریف و اشتون کوتاه ترین کنفرانس  خبری را در تاریخ دیپلماسی برگزار کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

به نظر شما رسانه مستقل وجود دارد؟
رسانه مستقل چه ویژگی باید داشته باشد؟