۱۳۹۲/۱۱/۲۰

مقایسه قیمت مسکن در تهران و اروپا

 مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران :  وام 35 و 50 میلیونی مسکن برای شهر تهران پاسخگو نیست و با توجه به افزایش قیمت زمین در تهران باید این وام‌ها افزایش یابد.

در حال حاضر که قیمت زمین طی سال‌های اخیر بیش از 50 درصد افزایش یافته قیمت زمین بیشتر از قیمت واقعی در تهران مشاهده می‌شود چرا که متوسط قیمت زمین در اروپا بیش از 400 یورو نیست.

واحدی افزود:‌ متوسط قیمت مسکن در تهران نسبت به شهرهای اروپایی منطقی نیست.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران معتقد است: باید مسکن از کالای سرمایه‌ای به کالای اجتماعی تبدیل شود و مردم نیز بسته به نیازشان به دنبال مسکن باشند.

وی درباره نظارت بر قیمت مسکن و خرید و فروش‌ها گفت: باید ساخت و ساز مسکن به دست بخش خصوصی باشد و دولت تنها نظارت عالیه بر این بخش داشته باشد تا بازار مسکن تنظیم شود.

واحدی تاکید کرد: جهش قیمتی برای سال آینده بازار مسکن پیش بینی نمی‌شود و پس از جهش قیمتی سال 86 و روند مثبت تحولات سیاسی و اتصال کشور به بازارهای جهانی تثبیت و کاهش قیمت مسکن پیش بینی می‌شود.

کاهش 25 تا 30 درصدی قیمت مسکن در سال جاری

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به کاهش 25 تا 30 درصدی قیمت مسکن در سال جاری گفت:‌همین روند تثبیت و کاهش قیمت در سال آینده ادامه دار است.

وی افزود: براساس آمار منتشر شده یک میلیون و 400 واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که 200 هزار واحد خالی متعلق به شهر تهران است و باید با اخذ مالیات بر زمین‌های بایر معاملات مکرر ابزارهای نظارتی دولت برای کنترل بازار مسکن اعمال شود.

واحدی با اشاره به بازار شب عید مسکن گفت:‌ بازار متعادلی برای پایان سال پیش بینی می‌شود چرا که عرضه و تقاضا در حال برابری هستند.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران طرح شهر تهران که از سال 76 ابلاغ شده است را با افق جمیعتی تهران اعلام کرد و گفت: افق جمعیتی تهران به وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده و اکنون افق تهران و البرز در حال بازنگری است تا حریم این شهر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: طرح تفصیلی تهران که در سال گذشته عملیاتی شد مصوباتی داشت که هنوز این مصوبات در حال بررسی است به گونه‌ای که مصوبه کمیسیون ماده پنج برخلاف طرح کاربری تفصیلی شهر تهران دیده شده بود اما هنوز پیگیری و عملیاتی نشده است.

به گفته واحدی یکی از نگرانی‌های شهر تهران فروش تراکم توسط شهرداری است که باید حقوق شهروندی دراین میان لحاظ شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

به نظر شما رسانه مستقل وجود دارد؟
رسانه مستقل چه ویژگی باید داشته باشد؟